۰

توافق یران و روسیه برای تولید اشتراکی داروهای کم‌مصرف؛ اورفان

تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۰۲
کد مطلب : ۱۴۳۲۲
توافق یران و روسیه برای تولید اشتراکی داروهای کم‌مصرف؛ اورفان
سالم‌خبر: ایران و روسیه برای تولید اشتراکی داروهای کم‌مصرف (اورفان) که تولید آن توجیه اقتصادی ندارد به توافق رسیدند.
 
این توافق در پی سفر رئیس سازمان غذا و دارو به همراه مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل این سازمان در سفر به روسیه در زمینه همکاری دوجانبه ایران و روسیه، صورت گرفته است.

سیدحیدر محمدی در دیدار با معاون وزیر بهداشت روسیه، اظهار کرد: مصمم هستیم بتوانیم در حوزه سلامت تعاملات متقابلی با روسیه داشته باشیم، تولید داخل ایران ۹۹ درصد بازار دارویی از لحاظ عددی و ۸۸ درصد میزان ریالی را در اختیار دارد.
 
وی با اشاره به اینکه میزان ارزبری تامین دارو و مواد اولیه در ایران ۳.۵ میلیارد دلار است، گفت: ۹هزار محصول دارویی و ۲۷ هزار کد دارویی
در کشور تولید می‌شود، در حوزه تجهیزات پزشکی نیز ۶۰ درصد بازار از لحاظ عددی در اختیار تولید داخل است و ۵۵ کشور جهان مقصد صادرات تجهیزات پزشکی تولید داخل ایران هستند.

در ادامه معاون وزیر بهداشت روسیه با ابراز خرسندی از ملاقات های بین مسئولان سلامت دو کشور اظهار کرد: ملاقات های منظم نشان دهنده روابط مستحکم بین دو کشور است، مطمئنیم می‌توانیم در قالب این دیدارها تعاملات گسترده‌ای در حوزه انتقال تکنولوژی و همکاری بیشتر داشته باشیم.
 
وی با بیان اینکه زمینه تحکیم روابط بین تولیدکنندگان و طراحان تجهیزات پزشکی و دارو دو کشور وجود دارد، گفت: مسلما انگیزه بسیاری داریم که تولید کنندگان خود را به ایران معرفی کنیم و همینطور از شرکت‌های ایرانی
برای ایجاد همکاری دو طرفه بیشتری در آینده بازدید کنیم.

وی همچنین نسبت به همکاری های بیشتر در حوزه مبارزه با بیماری‌های عفونی، گسترش توریسم پزشکی و بازدید تولیدکنندگان و متخصصان روسی از شرکت‌های داخلی ایران ابراز علاقه‌مندی کرد.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، یکی از دستاوردهای مهم این سفر ایجاد مسیر صادراتی ویژه دارو، به رسمیت شناختن مطالعات بالینی دارو و تجهیزات پزشکی انجام شده در کشور مبدا توسط طرفین، توافق برای تولید اشتراکی داروهای کم‌مصرف (اورفان) که تولید آن توجیه اقتصادی ندارد، بوده و همچنین مقرر شد جزئیات توافقات با حضور تیم کارشناسی روسیه و بازدید از کارخانجات تولیدی، در آینده نزدیک نهایی شود.
کد مطلب : ۱۴۳۲۲
نام شما

آدرس ايميل شما