۰
مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران:

سالانه ۲ هزار بیمار خدمات کاشت حلزون دریافت می‌کنند

تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۳۳
کد مطلب : ۱۳۸۷۲
سالانه ۲ هزار بیمار خدمات کاشت حلزون دریافت می‌کنند
سالم خبر: مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران از ارائه خدمات مربوط به کاشت حلزون برای ۲ هزار بیمار در سال خبر داد و گفت: پوشش تعرفه خدمات بسته ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از محل اعتبار صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج تامین می‌شود.

به گزارش سالم خبر، محمد اسماعیل کاملی مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران افزود: تشخیص و درمان به‌موقع کم شنوایی شدید و عمیق کودکان اهمیت بسزایی در رفع آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی در آینده و رفع ناتوانی‌های فرد دارد و باعث کاهش قابل توجه بار مالی تحمیلی به خانواده‌ها و به دنبال آن بار مالی ایجاد شده برای جامعه خواهد شد.

وی اظهار داشت: در همین رابطه، بیمارانی که براساس نتیجه کمیسیون مراکز کاشت حلزون شنوایی دانشگاه‌های علوم پزشکی مورد تایید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفته و نامزد کاشت حلزون شنوایی شوند با اقدامات توانبخشی شنوایی، مطابق با شیوه‌نامه‌های علمی معتبر و در صورت لزوم اقدامات کمک درمانی از قبیل سمعک و سایر روش‌های کمک شنیداری و در صورت نیاز تعویض و تنظیم پردازشگر پروتز شنوایی یا عمل جراحی مجدد، کاشت حلزون برای آنها انجام می‌شود.

کاملی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود برای جمعیتی حدود ۲ هزار بیمار در سال که نیازمند کاشت حلزون شنوایی هستند، خدمات مربوطه ارائه شود البته هزینه ویژه دریافت خدمت برای گوش اول است و در مقطع کنونی کاشت حلزون شنوایی برای گوش دوم در این طرح لحاظ نشده است.

وی اظهار داشت: پوشش تعرفه خدمات بسته ابلاغی وزارت بهداشت از محل اعتبار صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج براساس نوع مالکیت مراکز ارائه‌دهنده خدمات متفاوت است؛ به گونه‌ای که در مراکز دانشگاهی ۱۰۰ درصد تعرفه دولتی پرداخت می‌شود؛ به عبارت دیگر در مراکز دانشگاهی خدمات بسته به صورت رایگان ارائه می‌شود.

به گفته مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران، در مراکز غیردانشگاهی نیز ۸۰ درصد تعرفه مالکیت مربوطه از محل اعتبار صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج تامین می‌شود.
کد مطلب : ۱۳۸۷۲
نام شما

آدرس ايميل شما