۰
محسن فرهادی، معاون فنی مرکز سلامت محیط وزارت بهداشت:

 اگر امسال واکسن کرونا دریافت نکرده اید، حتما دز یادآور بزنید

تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۱۰
کد مطلب : ۱۳۷۹۹
 اگر امسال واکسن کرونا دریافت نکرده اید، حتما دز یادآور بزنید
سالم خبر: معاون وزارت بهداشت گفت: افرادی که علائم مشکوک به سرماخوردگی دارند خود را قرنطینه کرده و از حضور در تجمعات جدا بپرهیزند.

به گزارش سالم خبر، محسن فرهادی، معاون فنی مرکز سلامت محیط وزارت بهداشت گفت: بر اساس ابلاغ بخشنامه‌ای به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، تمرکز و تشدید نظارت‌ها بر مراکز تجمع مانند پاساژ، رستوران، نانوایی، مدارس و دانشگاه ها و حتی تاکسی‌های گردشی و اینترنتی، قطار و اتوبوس‌ها در دستور کار خواهد بود.

به گفته وی با افت محسوس شیوع بیماری کرونا در دنیا و ایران، میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کاهش پیدا کرده؛ به طوری که میزان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به ۳۲ درصد رسیده است.

او ادامه داد: با سرد شدن هوا و بسته بودن پنجره‌ها افراد با علائم مشکوک نباید در محل کار یا مراکز تجمعی مانند دانشگاه‌ها و مدارس حضور یابند و تهویه هوا از اهمیت بیشتری برخوردار است.

او افزود: افرادی که علائم مشکوک به سرماخوردگی دارند، خود را قرنطینه کرده و از حضور در تجمعات جدا بپرهیزند. در صورت شدت علائم نیز به پزشک مراجعه کنند. رعایت بهداشت فردی مانند زدن ماسک و شستن مرتب دست‌ها با آب و صابون یا مواد ضد عفونی برای مقابله با بیماری کرونا اثربخش است.

او گفت: در حال حاضر با شناسایی سویه‌های زیر گروه امیکرون در کشور رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مانند زدن ماسک اهمیت خواهد داشت. افرادی که در سال جاری واکسن تزریق نکرده اند یا شش ماه از تلقیح نوبت قبلی واکسنشان گذشته است، حتما باید اقدام به تزریق دز یاد آور واکسن کرونا کنند.
کد مطلب : ۱۳۷۹۹
نام شما

آدرس ايميل شما