۰
مدیرکل آزمایشگاه های مرجع سازمان غذا و دارو؛

داروهای مصرفی باید از آزمایشگاه مرجع تاییدیه بگیرند

تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۰۴
کد مطلب : ۱۳۷۳۳
داروهای مصرفی باید از آزمایشگاه مرجع تاییدیه بگیرند
سالم خبر: مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع سازمان غذا و دارو گفت: سالانه حدود ۲۰۰ هزار فرآورده سلامت محور توسط آزمایشگاه های مورد تایید سازمان غذا و دارو بررسی می شود.

به گزارش سالم خبر، مهدی انصاری مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع سازمان غذا و دارو افزود: حدود ۵۰ درصد آزمایش‌های مربوط به محصولات غذایی، ۳۰ درصد دارو و ۲۰ درصد مابقی اقلام هستند.

وی افزود: تمام داروهایی که برای نخستین بار وارد چرخه مصرف کشور می‌شوند، حتماً باید در آزمایشگاه مرجع بررسی و مورد تأیید قرار گیرند و هرگونه مشکل در نمونه‌ها، به ادارات کل مربوطه اعلام و درباره آنها تصمیم گیری می‌شود. همچنین ارزیابی شکایت در خصوص محصولات سلامت و نمونه‌های ارسالی از مراجع قانونی کشور نیز بر عهده آزمایشگاه مرجع است.
مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع کنترل غذا و دارو و تجهیزات پزشکی تصریح کرد: آزمایشگاه‌های غذا، دارو، فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل، بیولوژیک، تجهیزات پزشکی، میکروبیولوژی، آرایشی بهداشتی و تضمین کیفیت زیرمجموعه آزمایشگاه‌های مرجع هستند که به صورت مجزا فعالیت می‌کنند.

وی افزود: محصولات سلامت محور توسط مؤلفه‌های تعیین شده در شبکه‌های آزمایشگاهی معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور، آزمایشگاه‌های همکار و مجاز تأیید شده ازنظر کیفیت نیز مورد بررسی و آزمایش قرار می‌گیرند.
انصاری با اشاره به اینکه آزمایشگاه مرجع سازمان غذا و دارو وظیفه کیفیت سنجی و تطابق با استانداردهای جهانی را برعهده دارد، عنوان کرد: تمام امور انجام گرفته در این آزمایشگاه توسط سخت گیرانه ترین روش‌های از پیش تعیین و تأیید شده، صورت می‌گیرد.

وی اظهار کرد: بر اساس ارزیابی‌ها و معیارهای سازمان جهانی بهداشت، آزمایشگاه مرجع کنترل غذا، دارو و تجهیزات پزشکی سازمان غذا و داروی ایران در بین کشورهای منطقه و خاورمیانه جایگاه منحصر به فردی دارد.
کد مطلب : ۱۳۷۳۳
نام شما

آدرس ايميل شما