۰
سیدمحمدرضا هاشمیان، رئیس بخش ICU بیمارستان مسیح دانشوری:

بهار کرونایی سال 99 تکرار نخواهد شد

تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۳ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۵۹
کد مطلب : ۱۳۶۹۶
بهار کرونایی سال 99 تکرار نخواهد شد
سالم خبر: رئیس بخش ICU بیمارستان مسیح دانشوری گفت: مردم از اطلاعات و آمارها وحشت زده نشوند چرا که بهار 99 قطعا تکرار نمی‌شود. شماری از بیماری کرونا در جوامعی مانند چین که واکسیناسیون را فراموش کرده بودند، ممکن است دیده شود.

به گزارش سالم خبر، سیدمحمدرضا هاشمیان، رئیس بخش ICU بیمارستان مسیح دانشوری، استاد فوق تخصص ICU و هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی تهران در مصاحبه تلفنی با برنامه «صبح و گفتگو» رادیو گفت و گو در مورد موج هشتم کرونا گفت: مردم از اطلاعات و آمارها وحشت زده نشوند چرا که بهار 99 قطعا تکرار نمی‌شود. آمارهایی که از کشور ژاپن گزارش می‌شود، نباید رعب و وحشت ایجاد کند بلکه به معنای یک عبور از پاندمی به آندمی خواهد بود. شماری از بیماری در جوامعی مانند چین که واکسیناسیون را فراموش کرده بودند، ممکن است دیده شود. 

وی ادامه داد: امروز در کل دنیا 365 میلیون کرونا ویروس گزارش شد که 6 میلیون آن منجر به مرگ شد. امروز در دنیا 21 هزار بیمار وجود دارد که حالت متوسط بیماری را دارند و حدود 41 هزار نفر در ICU‌ها بستری هستند. 

هاشمیان خاطرنشان کرد: افراد بالای 18 سال که بیماری‌های زمینه‌ای دارند و همچنین افراد سالمند و پیوندی در اولویت دریافت دُز یادآور هستند. 

رئیس بخش ICU بیمارستان مسیح دانشوری اظهار کرد: علائم گوارشی و تهوع و استفراغ و دل درد حفیف از علائم سویه جدید است. همچنین علائمی مانند آبریزیش بینی، گلو درد و بدن درد در همه سویه‌ها تکرار می‌شود و دوره نقاهت 3 تا 7 روز است. 

وی همچنین ضمن هشدار به بیمارانی که سابقه بیماری‌های شدید و بستری‌های طولانی مدت دارند گفت: برای این بیماران داروهای قویتری تجویز است. اما به طور کلی دارویی مختص کرونا وجود ندارد.

 
کد مطلب : ۱۳۶۹۶
نام شما

آدرس ايميل شما