۰
مدیر کل امور تجهیزات سازمان غذا و دارو:

۴۰ درصد از تجهیزات پزشکی کشور تولید داخل است

تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۶ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۴۳
کد مطلب : ۱۳۱۵۸
۴۰ درصد از تجهیزات پزشکی کشور تولید داخل است
سالم خبر: مدیر کل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: هم‌اکنون ۴۰ درصد تجهیزات مصرفی پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی، کلینیکی، بیمارستانی و صنایع وابسته در کشور، تولید داخل است.

به گزارش سالم خبر، مهندس روح‌الله مزینانی مدیر کل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو در نشست تخصصی که در حاشیه برپایی هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی، کلینیکی، بیمارستانی و صنایع وابسته، با فعالان این حوزه برگزار شد، در جمع خبرنگاران افزود: ۶۰ درصد تجهیزات مصرفی پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی، کلینیکی، بیمارستانی و صنایع وابسته در کشور از طریق واردات از سایر کشورها تامین می‌شود.

وی ادامه داد: مسوولان فعالان حوزه تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی، کلینیکی، بیمارستانی و صنایع وابسته وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در صدد آن هستند تا عدد تولید داخل را افزایش و میزان واردات را کاهش دهند.

مدیر کل امور تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو ضمن تقدیر از برگزارکنندگان هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی، کلینیکی، بیمارستانی و صنایع وابسته، بر حمایت از فناوران، تولیدکنندگان و فعالان این حوزه در راستای تولید بیش از پیش محصول داخلی مشابه نمونه خارجی آن و کاهش میزان وابستگی به واردات در این حوزه‌ها تاکید کرد.

مدیر کل امور تجهیزات سازمان غذا و دارو: ۴۰ درصد از تجهیزات پزشکی کشور تولید داخل است

به گزارش ایرنا، هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی، کلینیکی، بیمارستانی و صنایع وابسته امروز با حضور مدیر کل امور تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد و معاونان درمان و غذا و دارو این دانشگاه، در نمایشگاه بین‌اللملی مشهد آغاز به کار کرد.

این نمایشگاه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اتحادیه صنف فروشندگان لوازم و تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی مشهد و نمایشگاه بین‌اللملی مشهد، در قالب ۸۰ غرفه در سالن مفاخر و تالارهای ابوسعید، مولوی، بهار و انوری از تاریخ ۲۶ تا ۲۹ مهر ماه امسال و به مدت چهار روز در نمایشگاه بین‌المللی مشهد دایر است و علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت ۱۰ تا ۱۸ هر روز از این نمایشگاه بازدید کنند.

محصولات ارائه شده در این نمایشگاه تخصصی، تولید داخل و حاصل تلاش متخصصان تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، آزمایشگاهی، کلینیکی، بیمارستانی و صنایع وابسته از سراسر کشور بوده که در این نمایشگاه در مقابل دید عموم مردم قرار گرفته است.
کد مطلب : ۱۳۱۵۸
نام شما

آدرس ايميل شما