۰
بهرام عین الهی، وزیر بهداشت و درمان:

شرکت‌های تولید دارو بیشترین سود را از ارز ترجیحی می‌بردند؛ مانع شدیم

تاریخ انتشار :
شنبه ۹ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۲۰
کد مطلب : ۱۳۰۶۵
شرکت‌های تولید دارو بیشترین سود را از ارز ترجیحی می‌بردند؛ مانع شدیم
سالم‌خبر: وزیر بهداشت و درمان گفت: شرکت‌های تولیدی در حوزه دارو بیشترین سود و منفعت را از ارز ترجیحی می‌بردند که ما جلوی این کار را گرفتیم.

بهرام عین‌اللهی در مراسم رونمایی از سه ماده اولیه دارویی در اردبیل با بیان این مطلب، بدون هیچگونه اشاره‌‌‌ی مشخصی به نافعان ارز ترجیحی در حوزه‌ی دارو که وزیر بهداشت مانع از سوءاستفاده آنها شده است اظهار داشت: با
حل مشکلات ارز ترجیحی در حوزه دارو، سعی کردیم تا مابه‌التفاوت این مبلغ را به حساب شرکت‌های بیمه‌ای پرداخت کنیم تا در تأمین و تهیه دارو مشکلی نداشته باشند.

وی با ابراز خرسندی از ورود شرکت‌های فناور و نوآور در تهیه و تولید مواد اولیه دارویی کشور تصریح کرد: امیدواریم در استان‌های مختلف با تلاش پژوهشگران و محققان در حوزه دارویی بتوانیم به خودکفایی کامل برسیم.

وزیر
بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با حمایت از ۱۳ پارک علم و فناوری در حوزه سلامت سعی بر این است تا بر اساس شیوه‌های جدید تسهیلات مناسب در اختیار پارک‌های علم و فناوری قرار گرفته و محققان و پژوهشگران مورد حمایت جدی قرار گیرند.

عین‌اللهی افزود: باید روز به روز مشکلات و دغدغه‌ها را در حوزه دارویی برطرف کنیم تا همه بیماران به ویژه بیماران خاص بتوانند نیازهای خود را در این
حوزه برطرف کنند.

وی بیان کرد: از لحاظ رشد علمی کشور ما توانسته در سال‌های اخیر جایگاه مناسبی را در منطقه و جهان به دست آورد به طوری که ما در رشد علمی توانسته‌ایم جایگاه پانزدهم دنیا را کسب کنیم.

در این مراسم از سه ماده اولیه دارویی در اردبیل به همت واحد فناوری مرکز رشد رونمایی شد که در این داروها در درمان بیماران ام. اس بسیار مؤثر و راهگشا خواهد بود.
کد مطلب : ۱۳۰۶۵
نام شما

آدرس ايميل شما