۰
جعفر امانی، مدیر پروژه واکسن نوترکیب و پروتئینی نورا:

واکسن نورا در آزمایشگاه مورد تایید فایزر و مدرنا مهر تایید خورد

تاریخ انتشار :
شنبه ۹ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۱۲
کد مطلب : ۱۳۰۵۹
واکسن نورا در آزمایشگاه مورد تایید فایزر و مدرنا مهر تایید خورد
سالم‌خبر: مدیر پروژه واکسن نوترکیب و پروتئینی نورا گفت: آزمایش های واکسن نورا و فایزر و مدرنا در یک آزمایشگاه انجام شده و مهر تایید خورده است.

جعفر امانی همچنین افزود: علاوه بر آزمایشگاه های معتمد سازمان غذا و دارو، واکسن نورا در آزمایشگاهی در آلمان که آزمایش های واکسن فایزر و مدرنا در آنجا انجام شده بود، مورد ارزیابی قرار گرفت و موثر بودن آن تایید شد.

امانی در پاسخ به سوالی
مبنی بر اینکه آیا واکسن نورا به دنبال دریافت تایید سازمان جهانی بهداشت هست یا خیر، بیان کرد: اطلاعات واکسن نورا به نماینده سازمان جهانی بهداشت ارائه شده است و نماینده این سازمان در پاسخ اعلام کرد که صدور مجوز واکسن کرونا در این سازمان از وضعیت اضطرار خارج شده و تنها فرایند قرارگیری در فهرست اضطرار(Emergency Use Listing) از سوی این سازمان مورد بررسی قرار می گیرد و این موضوع نیز ممکن است
 تا دو سال به طول  بیانجامید.

مدیر پروژه واکسن نوترکیب و پروتئینی «نورا»  از صادرات 200 هزار دز از این واکسن به کشور ونزوئلا خبر داد و افزود: وزیر بهداشت و دیگر مسئولین حوزه سلامت این کشور با توجه به نوترکیب بودن واکسن نورا و نداشتن عوارض جانبی تاکید داشتند که در دز یادآور از واکسن نورا استفاده کنند.

امانی همچنین اعلام کرد که مجوزهای شروع کارآزمایی بالینی برای گروه
سنی زیر 18 سال از وزارت بهداشت در حال اخذ است و این نوید را می توان داد که در چند ماه آینده این واکسن نوترکیب با اثر بخشی بالا و بدون عوارض، در دسترس این قشر از جامعه که اغلب دانش آموزان را شامل می شود؛ قرار گیرد.

وی تاکید کرد: با توجه به تجربه ارزشمند در خصوص تحقیقات گسترده برای ساخت واکسن کرونا، این امکان وجود دارد سایر واکسن‌ها را در کمتر از 3 هفته طراحی کنیم.
 
کد مطلب : ۱۳۰۵۹
نام شما

آدرس ايميل شما