۰
معاون فنی مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

استفاده از ماسک در مدارس اجباری شد

تاریخ انتشار :
شنبه ۲ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۵۵
کد مطلب : ۱۳۰۴۳
استفاده از ماسک در مدارس اجباری شد
سالم خبر: معاون فنی مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با توجه به اینکه در شرایط همه‌گیری کرونا قرار داریم، استفاده از ماسک در مدارس و مراکز آموزشی اجباری است.

به گزارش سالم خبر، محسن فرهادی معاون فنی مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: شرایط بیماری کرونا در کشور اجازه می دهد مدارس و مراکز آموزشی بصورت حضوری فعالیت کنند، به همین دلیل ضرورت رعایت دستورالعمل های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک و شستشوی مرتب دستها با آب و صابون یا مواد ضدعفوی کننده از سوی دانش آموزان، دانشجویان، معلمان و اساتید باید در اولویت قرار گیرد.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه خطر انتقال کرونا در محیط های بسته از جمله فضای آموزشی بسیار زیاد است، به معلمان توصیه می شود در صورت نداشتن تهویه مناسب کلاس، برای استفاده از هوای آزاد، در و پنجره ها باز شود و تا حد ممکن محصلان فاصله فیزیکی را رعایت کنند.

فرهادی تاکید کرد: همچنین لازم است پرسنل مدارس و مراکز آموزشی سطوح دستگیره ها، نیمکت ها و شیر آلات بهداشتی را قبل از حضور دانش آموزان و دانشجویان ضدعفونی و گندزدایی کنند، لازم است غربالگری دقیقی در مورد افرادی که دچار علایم کرونا حتی سرماخوردگی هستند، انجام و به منازل بازگردانده شوند.

به گفته معاون فنی مرکز سلامت و محیط کار وزارت بهداشت، با توجه به اینکه بوفه های مدارس نیز امسال مجاز به فعالیت هستند، لازم است وقتی دانش آموزان در حیاط حضور دارند، اقلام خوراکی عرضه کنند و برداشتن ماسک در فضای باز مشکلی ندارد.

فرهادی افزود: وزارت آموزش و پرورش به سامانه ایران من متصل بوده و تمامی رانندگان سرویس های مدارس در برابر کرونا واکسینه شده اند، لازم است دانش آموزان هنگام حضور در این سرویس ها شیشه ها را پایین کشیده و فضای آزاد تنفس کنند.

وی خاطرنشان کرد: دانش آموزان بالای ۱۲ سال باید در برابر کرونا واکسینه شده باشند و اگر فاصله زمانی از آخرین تزریق واکسن در آنها گذشته است، دز یادآور را زودتر دریافت کنند.

فرهادی تاکید کرد: رعایت دستورالعمل های بهداشتی و توجه به هشدارهای مسوولان در مورد پیشگیری و مقابله با کرونا از سوی دانش آموزان و دانشجویان باعث مدیریت و کنترل این بیماری می شود تا فصل سرما را به آرامی و بدون دغدغه های نگران کننده ناشی از کرونا سپری کنیم.
کد مطلب : ۱۳۰۴۳
نام شما

آدرس ايميل شما