۰
حسن کربکندی، عضو انجمن داروسازان استان اصفهان:

سبدفروشی برخی شرکت‌های پخش، نفس داروخانه‌ها را تنگ کرده است

تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۵۵
کد مطلب : ۱۳۰۳۹
سبدفروشی برخی شرکت‌های پخش، نفس داروخانه‌ها را تنگ کرده است
سالم‌خبر: یک عضو انجمن داروسازان استان اصفهان گفت: هرچند در حال حاضر شاهد کمبود‌هایی در توزیع آنتی‌بیوتیک‌ها هستیم اما به نظر می رسد با شروع فصول سرد سال و افزایش تقاضا برای این مواد دارویی‌ این معضل کاهش یابد و نباید این موضوع ادامه پیدا کند.

حسن کربکندی اضافه کرد:
از سوی دیگر برخی از داروها همچون سرم‌ها همچنان با مشکل تامین مواجه هستند. متاسفانه بعضی از شرکت‌ها هم از این وضعیت سوء استفاده و شبکه‌فروشی می کنند که مقدار زیادی داروخانه باید دارو خریداری کند که از این سرم‌ها دریافت کند.

کربکندی ادامه داد: نکته دیگری که مطرح شده این
است که داروهای صرع دچار کمبود هستند. همچنین معضل دیگر این است که یک ناصر خسرو در کانال‌های مجازی به وجود آمده و به راحتی افراد سودجو داروهای کمیاب از جمله فنی‌توئین، لیسکانتین و غیره را با قیمت‌های بسیار گزاف در این فضا به فروش می‌رسانند. برای مثال فنیتوئین یک میلیون
و ۶۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

وی همچنین گفت: دارو لیسکانتین نیز به تازگی فقط به داروخانه‌های دولتی داده می‌شود اما عجیب است که این دارو هم به راحتی در این فضای مجازی خرید و فروش می‌شود. متاسفانه این روال شده که عده ای با پرداخت و دریافت یک ویزیت از این داروها خریداری
می‌کنند و با چند دست گردش به دست مریض می‌رسد.

کربکندی تصریح کرد: یکی دیگر از چالش های موجود ورود پلت فرم های مجازی با نام‌هایی همچون داروپیچ است در آن‌ها همین داروهای داروخانه ای به فروش می‌رسند و معلوم نیست داروها در چه شرایطی نگهداری و ارسال می‌شوند.
 
کد مطلب : ۱۳۰۳۹
نام شما

آدرس ايميل شما