۰
سازمان بیمه سلامت ایران:

پوشش بیمه بیماران مبتلا به نوروفیبروماتوز در دستور کار بیمه سلامت قرار می‌گیرد

تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۳۲
کد مطلب : ۱۲۷۵۳
پوشش بیمه بیماران مبتلا به نوروفیبروماتوز در دستور کار بیمه سلامت قرار می‌گیرد
سالم خبر:  سازمان بیمه سلامت ایران با توجه به مشکلات درمانی بیماران نورو فیبروماتوز همچنین هزینه‌های گران قیمت دارو و درمان این بیماری، آمادگی دارد پوشش بیمه بیماران نوروفیبروماتوز را بدون ارزیابی وسع در دستور کار قرار دهد.

به گزارش سالم خبر از پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت ایران، با توجه به اینکه از وظایف مهم سازمان های بیمه‌گر پایه، کاهش بار مخاطرات مالی بیماران با پوشش بیمه درمان است همچنین با توجه به تاکید و دستور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر افزایش حمایت از بیماران نوروفیبروماتور، این سازمان در صدد است تا ضمن تحت پوشش بیمه قراردادن این بیماران که فاقد هرگونه بیمه درمان هستند؛ اقداماتی را انجام دهد.

اقداماتی شامل افزایش سطح دسترسی این بیماران به خدمات سلامت در بخش‌های دولتی و خصوصی، تدوین بسته جامع خدمات مانند جراحی‌ها، توانبخشی، دندانپزشکی و پاراکیلینیک را در قالب بسته خدمات بیماران خاص و صعب‌العلاج مورد پیگیری و در اولویت قرار دهد تا در این زمینه بتواند کمک شایان توجهی را در ارائه خدمات سلامت برای این بیماران داشته باشد.  

سازمان بیمه سلامت ابراز امیدواری کرده است با توجه به نشست‌های برگزار شده بین این سازمان با انجمن حمایت از بیماران نورو فیبروماتوز، بتواند ضمن ایجاد تسهیلات بیمه‌ای و پوشش بیمه رایگان پایه برای این بیماران، پوشش بیمه تکمیلی آنان را نیز با حمایت خیرین حوزه سلامت و کمک انجمن حمایت از بیماران نوروفیبروماتوز برقرار کند.

نوروفیبروماتوز یک اختلال ژنتیکی است که سبب ایجاد تومور در بافت عصبی می‌شود. این تومورها می‌توانند در هر نقطه از سیستم عصبی از جمله مغز،  نخاع و اعصاب ایجاد شوند. نوروفیبروماتوز معمولا در دوران کودکی یا اوایل بزرگسالی تشخیص داده می‌شود.  تومورها غیرسرطانی (خوش خیم)  هستند اما گاهی اوقات می‌توانند سرطانی (بدخیم) شوند. نشانه‌ها اغلب خفیف هستند. با این حال، عوارض نوروفیبروماتوز می‌تواند شامل کاهش شنوایی، اختلال یادگیری، مشکلات قلبی و رگ‌های خونی (قلب و عروق)، از دست دادن بینایی و درد شدید باشد.

درمان نوروفیبروماتوز با هدف به حداکثر رساندن رشد و پیشرفت سالم و مدیریت عوارض به محض ایجاد انجام می‌شود. هنگامی که نوروفیبروماتوز باعث ایجاد تومورهای بزرگ یا تومورهایی می‌شود که بر روی یک عصب فشار می‌آورند،  جراحی می‌تواند به کاهش علائم کمک کند. بعضی از افراد ممکن است از سایر روش‌های درمان مانند رادیو تراپی استریو تاکتیک یا داروهای کنترل درد استفاده کنند.

 
 
 
کد مطلب : ۱۲۷۵۳
نام شما

آدرس ايميل شما