۰
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی

طرح دارویاری مورد تأیید قاطبه کمیسیون بهداشت است

تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۵۹
کد مطلب : ۱۲۷۴۴
طرح دارویاری مورد تأیید قاطبه کمیسیون بهداشت است
سالم خبر: یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تأکید کرد:‌ پرداخت بدهی بنگاه‌های مرتبط، تشکیل قرارگاهی بالاتر از وزرا و عدم دست‌اندازی به پول‌ها و اعتبارات تخصیص یافته برای اجرا از جمله شروطی است که برای استمرار اجرای طرح دارویاری الزامی است.

به گزارش سالم خبر، عبدالحسین روح‌الامینی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس و در جریان بررسی عملکرد وزارت بهداشت در خصوص نحوه اجرای طرح دارویاری بیان کرد: طرح دارویاری مورد رضایت و تأیید قاطبه کمیسیون بهداشت مجلس است اما ما ملاحظاتی را داریم که در روند اجرای این طرح باید مورد توجه قرار گیرد. در وهله اول شرط اجرایی شدن این طرح پرداخت بدهی طولانی مدت به بنگاه‌های مرتبط نظیر داروخانه‌ها، بیمارستان‌ها و دانشگاه‌ها بود که در دو هفته گذشته تلاش خوبی از سوی بیمه‌ها به ویژه بیمه نیروهای مسلح و تأمین اجتماعی صورت گرفته است.

وی در ادامه اظهار کرد: از سوی دیگر برای استمرار اجرای این طرح باید قرارگاهی برای اجرایی شدن آن شکل گیرد. نیازمند است رئیس جمهور افراد یا قرارگاهی را بالاتر از وزرا برای اجرای این طرح تعیین کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از سوی دیگر عدم دست‌اندازی به بودجه و اعتباراتی که برای اجرای این طرح تخصیص داده می‌شود از نکات حائز اهمیت می‌باشد. از سوی دیگر این طرح فرصت گرانبهایی برای پر کردن چاله‌های نظام سلامت و تشکیل طرح‌هایی نظیر پزشک خانواده، نسخه الکترونیکی و پرونده الکترونیکی است. از سوی دیگر باید در راستای این طرح به سمت نوسازی تجهیزات و ملزومات پزشکی و صنایع دارویی حرکت کرد.
کد مطلب : ۱۲۷۴۴
نام شما

آدرس ايميل شما