۰

قهوه خطر ابتلا به آلزایمر را ۸ درصد کاهش می‌دهد

تاریخ انتشار :
شنبه ۱ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۲۳
کد مطلب : ۱۲۶۶۵
قهوه خطر ابتلا به آلزایمر را ۸ درصد کاهش می‌دهد
سالم خبر: نتایج تحقیقات جدید نشان می‌دهد که نوشیدن مقادیر بیشتری قهوه می‌تواند خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش دهد.

به گزارش سالم خبر از سایکولوژی، قهوه با کاهش سطح پلاک‌های آمیلوئید در مغز مرتبط است و تصور می‌شود که این پلاک‌ها کلید آلزایمر هستند؛ آلزایمر شایع‌ترین شکل زوال عقل است.

در این تحقیق مشخص شد، افرادی که قهوه می‌نوشیدند، عملکرد شناختی بالاتری نیز داشتند.

نتایج مطالعه دیگری نیز نشان داد که نوشیدن چای یا قهوه ممکن است خطر سکته مغزی و زوال عقل را حدود یک سوم کاهش دهد.

 سامانتا گاردنر، محقق ارشد این تحقیق گفت: ما دریافتیم شرکت‌کنندگانی که در شروع مطالعه هیچ اختلالی در حافظه نداشتند و قهوه بیشتری مصرف کردند، کمتر در معرض خطر انتقال به اختلال شناختی خفیف که اغلب قبل از بیماری آلزایمر مشاهده می‌شود یا ابتلا به بیماری آلزایمر در طول مطالعه بودند.

دکتر گاردنر گفت: نوشیدن قهوه می‌تواند راهی آسان برای به تاخیر انداختن بیماری آلزایمر باشد، روشی ساده که افراد می‌توانند استفاده کنند و می‌تواند به ویژه برای افرادی که در معرض خطر زوال شناختی هستند اما هیچ علامتی ایجاد نکرده‌اند مفید باشد.

ممکن است بتوانیم برخی از دستورالعمل‌های روشنی را ایجاد کنیم که افراد بتوانند در میانسالی از آنها پیروی کنند و امیدواریم که این امر تأثیری پایدار داشته باشد.

نتایج این مطالعه نشان می‌دهد، فردی که یک فنجان قهوه در روز می‌نوشد، ممکن است ارزش افزایش آن به دو فنجان در روز وجود داشته باشد.

دکتر گاردنر بیان کرد: اگر متوسط ‌فنجان قهوه‌ای که در خانه تهیه می‌شود ۲۴۰ گرم باشد، افزایش آن به دو فنجان در روز می‌تواند به‌طور بالقوه کاهش شناختی را تا ۸درصد پس از ۱۸ ماه کاهش دهد همچنین می‌توان شاهد کاهش ۵ درصدی تجمع آمیلوئید در مغز در همان دوره زمانی باشیم.

با این حال، این مطالعه نتوانست حداکثر تعداد فنجان قهوه مفید را تعیین کند یا اینکه آیا کافئین یا اضافه کردن شیر تفاوتی ایجاد می‌کند یا خیر.

دکتر گاردنر گفت: ما باید ارزیابی کنیم که آیا مصرف قهوه می‌تواند روزی به‌عنوان یک عامل سبک زندگی با هدف به تاخیر انداختن شروع بیماری آلزایمر توصیه شود یا خیر.

نتایج این تحقیق در نشریه Frontiers in Aging Neuroscience منتشر شد.
کد مطلب : ۱۲۶۶۵
نام شما

آدرس ايميل شما