۰
وزیر بهداشت:

آمار واکسیناسیون ایران ۱۵ درصد بیش از شاخص جهانی ایمنی جمعی است

تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۳۴
کد مطلب : ۱۲۲۷۲
آمار واکسیناسیون ایران ۱۵ درصد بیش از شاخص جهانی ایمنی جمعی است
سالم خبر: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه آمار واکسیناسیون ایران، ۱۵ درصد بیش از شاخص جهانی ایمنی جمعی است، گفت: تک رقمی شدن تلفات کرونایی در کشورمان تعجب و حیرت وزراء و کارشناسان بهداشت و درمان جهان را به همراه داشته است.

به گزارش سالم خبر، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مجمع  جهانی سلامت که پس از سه سال وقفه با حضور وزرای بهداشت تمامی کشورهای جهان در ژنو سوئیس آغاز به کار کرد، ضمن تشکر از شجاعت، صبوری و همراهی مردم ایران در شکست کرونا، افزود: شکست کرونا و تک رقمی شدن تلفات آن یکی از افتخارات بزرگ ملت ایران است و  ما الان هر جا راه می رویم سرمان را بالا می گیریم. مردم، کشور را سربلند کردند و بواسطه این همراهی جمهوری اسلامی ایران الان سربلندتر از قبل شده است.

وی اظهارداشت: در حال حاضر برخی از این کشورهای غربی و اروپایی و خود آمریکا به رغم تمامی امکانات، این همه مرگ و میر کرونا دارند، اما وقتی می بینیم کرونا در کشورمان به این حد کاهش یافته است و مردم به راحتی می توانند سفر بروند و کارهایشان را انجام دهند، این باعث افتخار ماست.

عین اللهی ادامه داد:  زیرساخت های بومی مهیا شده برای تولید واکسن کرونا در کشور می تواند در مقابل دیگر تهدیدات بهداشتی  از جمله بیماری " آبله میمون" نیز بکار آید.

وی، از سفر هیات سوئیسی به ایران تا سه ماه آینده خبر داد تا درباره دارو، تجهیزات پزشکی و بحث های اقتصادی مذاکره ادامه یابد.

هفتاد و پنجمین مجمع بهداشت جهانی (WHA) با شعار " سلامت برای صلح، صلح برای سلامت" تا ۷ خرداد در مقر اروپایی سازمان ملل ادامه دارد.

انتخاب دبیرکل سازمان بهداشت جهانی (WHO) برای ۵ سال آینده از دستور کارهای مجمع بهداشت جهانی است.
کد مطلب : ۱۲۲۷۲
نام شما

آدرس ايميل شما