۰
رئیس سازمان غذا و دارو:

افزایش ارز ترجیحی کار خطرناکی است

تاریخ انتشار :
يکشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۰۶
کد مطلب : ۱۲۲۶۳
افزایش ارز ترجیحی کار خطرناکی است
سالم خبر: رئیس سازمان غذا و دارو، در ارتباط با پیامدهای ارز ترجیحی که باعث رانت خواری برخی شرکت های تجهیزات پزشکی و دارویی می شود، نکاتی را مطرح کرد.

به گزارش سالم خبر، بهرام دارایی رئیس سازمان غذا و دارو گفت: واقعیت امر این است که اختصاص ارز ترجیحی، منجر به ارزخواری و ارز فروشی می‌شود.

وی با عنوان این مطلب که در موضوع ارز ترجیحی می‌بینیم که تولید کنندگان شریف از سیستم دور می‌شوند و فاصله می‌گیرند، افزود: حتماً یک مشکل اساسی وجود دارد که چنین اتفاقی رخ می‌دهد.

دارایی تاکید کرد: افزایش ارز ترجیحی کار خطرناکی است.

وی افزود: اگر ارز ترجیحی نباشد کسی با سازمان غذا و دارو کاری ندارد چون چیزی نیست که بخواهند ببرند. فقط می‌ماند انحصار بازار و دریافت پروانه تولید بیشتر که تلاش ما در جهت کم کردن این موارد است.

دارایی به موضوع نظارت‌ها اشاره کرد و گفت: نظارت یک قسمت کار است و بحث مجازات‌های مؤثر نیز مطرح است.

وی افزود: الان تعزیرات ویژه برقرار است که امیدوارم خیلی مؤثر باشد. قبلاً برخوردها یک نوع تشویق بود که گران فروشی می‌کرد و بعد جریمه پرداخت می‌کرد.

رئیس سازمان غذا و دارو به رانت خواری ارز ترجیحی در حوزه تجهیزات پزشکی اشاره کرد و گفت: قبلاً چند شرکت تجهیزات پزشکی به اسم ۲۰ برند برتر، ۷۰ درصد ارز ترجیحی را دریافت می‌کردند. این موضوع نشان می‌دهد که تخصیص ارز ترجیحی، مسیر غلطی بود.
کد مطلب : ۱۲۲۶۳
نام شما

آدرس ايميل شما