۰
مدیر مرکز درمان ناباروری ابن سینا :

بودجه درمان ناباروری به درستی هزینه نمی شود

تاریخ انتشار :
شنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۳۲
کد مطلب : ۱۲۲۰۴
بودجه درمان ناباروری به درستی هزینه نمی شود
سالم خبر: مدیر مرکز درمان ناباروری ابن سینا گفت: بودجه درمان ناباروری که در اختیار بیمه ها است، به درستی هزینه نمی شود.

به گزارش سالم خبر، علی صادقی تبار، مدیر مرکز درمان ناباروری ابن سینا در نشست خبری کمپین حمایت از زوجین نابارور، افزود: در کشورمان با دو هدف اصلی زوجین نابارور را درمان می‌کنیم.

وی ادامه داد: هدف نخست، ایجاد یک زندگی شاداب برای زوجین نابارور است و در وهله دوم، کمک به افزایش جمعیت کشور است.

صادقی تبار گفت: دو سال است بودجه درمان زوجین نابارور در اختیار بیمه‌ها است ولی متأسفانه به درستی هزینه نمی‌شود.

وی افزود: سازمان‌های بیمه گر معمولاً سهم ۷۰ درصدی تعرفه‌ها را تأمین می‌کنند، اما بودجه سال ۱۴۰۰ برای درمان زوجین نابارور برای هر زوج ۷ میلیون تومان بوده است که نمی‌تواند سایر هزینه‌های جانبی درمان ناباروری زوجین را پاسخگو باشد.

مدیر مرکز درمان ناباروری ابن سینا تاکید کرد: این پول باید در اختیار مراکز درمان ناباروری قرار بگیرد تا صرف هزینه‌های درمان زوجین نابارور شود.

صادقی تبار گفت: سازمان بیمه سلامت باید بسته حمایتی به زوجین نابارور ارائه بدهد. زیرا، ممکن است برخی از زوجین تا ۲۰ میلیون تومان هزینه کنند.

وی افزود: ما به عنوان جهاد دانشگاهی در زمینه درمان ناباروری پیشرو هستیم و معتقدیم باید در ارتباط با حمایت از هزینه‌های درمان ناباروری زوجین، اصلاحاتی صورت بگیرد.

صادقی تبار گفت: رویه‌ای که سازمان بیمه سلامت در ارتباط با تأمین هزینه درمان ناباروری در پیش گرفته، منجر به شکست طرح خواهد شد.

وی افزود: بودجه درمان ناباروری در سال ۱۴۰۰، ۷۰۰ میلیارد تومان بود که در اختیار سازمان بیمه سلامت قرار گرفت و چون با تأخیر این بودجه را گرفته است، به خوبی استفاده نشده است. 
کد مطلب : ۱۲۲۰۴
نام شما

آدرس ايميل شما