۰

گسترش بیماری هپاتیت حاد کودکان به آسیا و کانادا

تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۰۳
کد مطلب : ۱۲۱۱۷
سالم خبر: شیوع جهانی بیماری هپاتیت حاد کودکان به آسیا و کانادا نیز گسترش یافته است.

به گزارش سالم خبر، کودکان ده‌ها کشور در سراسر جهان به یک بیماری مرموز کبدی مبتلا شده اند که اکنون این بیماری به آسیا رسیده و یک مورد ابتلا در ژاپن گزارش شده است.

مقامات محلی ژاپن اعلام کردند: ۲۱ آوریل بیماری هپاتیت حاد- یا التهاب کبد- با منشا ناشناخته در یک کودک که آزمایش آدنوویروس و کووید-۱۹ او منفی بود، تشخیص داده شد.

وزارت بهداشت ژاپن جزئیات بیشتری ارائه نکرده اما اعلام کرده که بیمار پیوند کبد نداشته است.

آژانس بهداشت عمومی کانادا اعلام کرد که در حال بررسی گزارش‌های مربوط به هپاتیت حاد شدید با منشا ناشناخته در کودکان خردسال است. اما به تعداد موارد ابتلا اشاره ای نکرده است.

تاکنون در سراسر جهان، ۱۹۰ مورد هپاتیت حاد در کودکان گزارش شده است که ۱۴۰ مورد از آنها در اروپا و بیشتر در انگلیس گزارش شده است. موارد دیگری نیز در ایالات متحده یافت شده است. همچنین وضعیت جسمی ۱۷ کودک به حدی وخیم بوده که به پیوند کبد نیاز پیدا کردند.

به گزارش روزنامه گاردین، روز شنبه سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد که دستکم یک مورد مرگ در ارتباط با شیوع این بیماری گزارش شده است. همچنین موارد ابتلا در بین کودکان یک ماهه تا ۱۶ سال گزارش شده است. همچنین به این موضوع که مرگ این کودک در کدام کشور رخ داده، اشاره ای نشده است.
کد مطلب : ۱۲۱۱۷
نام شما

آدرس ايميل شما