۰
نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران:

ایران واجد شرایط دریافت گواهی وضعیت عاری از مالاریاست

تاریخ انتشار :
دوشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۱۳
کد مطلب : ۱۲۱۰۰
ایران واجد شرایط دریافت گواهی وضعیت عاری از مالاریاست
سالم خبر: نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران گفت: ایران به طور موثر توانسته است برای بیش از سه سال انتقال بومی مالاریا را قطع کند و اکنون واجد شرایط دریافت گواهی وضعیت عاری از مالاریا است.

به گزارش سالم خبر از وبدا، سید جعفر حسین نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران در پیامی به مناسبت روز جهانی مالاریا بیان داشت: در این روز جهانی مالاریا، ما باید به یاد داشته باشیم که با وجود اینکه این بیماری قابل پیشگیری و درمان است، اما در سال ۲۰۲۰، مالاریا جان ۶۲۷۰۰۰ نفر را گرفته و حدود ۲۴۱ میلیون مورد جدید را مبتلا کرده است. این آمار و ارقام بیانگر حدود ۱۴ میلیون مورد و ۶۹۰۰۰ مرگ بیشتر در مقایسه با سال قبل است (گزارش جهانی مالاریا ۲۰۲۱).

وی در این پیام آورده است: دنیا در مسیر رسیدن به ۲ هدف حیاتی راهبرد فنی جهانی WHO برای مالاریا ۲۰۱۶-۲۰۳۰ قرار ندارد: کاهش بروز جهانی مالاریا تا ۹۰ درصد یا بیشتر تا سال ۲۰۳۰ و کاهش نرخ مرگ و میر جهانی مالاریا تا ۹۰ درصد یا بیشتر تا سال ۲۰۳۰.

وی افزوده است: اقدامات فوری و هماهنگ برای بازگرداندن جهان به مسیر دستیابی به این اهداف و همچنین اهداف توسعه پایدار  برای مالاریا تا سال ۲۰۳۰ مورد نیاز است. روز جهانی مالاریا در سال ۲۰۲۲ با موضوع «بهره گیری از نوآوری برای کاهش بار بیماری مالاریا و نجات جان افراد» مشخص شده است. سازمان جهانی بهداشت بر نقش حیاتی نوآوری در تسریع پیشرفت به سمت اهداف جهانی مالاریا تمرکز خواهد کرد.

 نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران اظهارداشت: ابزارهای نوآورانه جدید از جمله نوآوری در مداخلات جدید کنترل ناقلین و حشره کش‌ها، ابزارهای تشخیصی بهبود یافته، و داروهای موثرتر، در کنار ابزارهای دیگر برای دستیابی جهان به این اهداف حیاتی هستند. دستیابی به اهداف همچنین نیازمند نوآوری هایی در نحوه انتخاب و ارائه ابزارهای موجود است.

حسین ادامه داد: در سال های اخیر شاهد پیشرفت فوق العاده ای در راستای حذف مالاریا بوده ایم. جمهوری اسلامی ایران به طور موثر توانسته است برای بیش از سه سال انتقال بومی مالاریا را قطع کند و اکنون واجد شرایط دریافت گواهی وضعیت عاری از مالاریا است.

وی خاطرنشان کرد: مایه خرسندی ماست که از جمهوری اسلامی ایران برای به روز رسانی راهبردهای ملی به منظور پیشگیری از انتقال مجدد، مستندسازی برنامه، صدور گواهینامه حذف مالاریا و تهیه تجهیزات و مواد مصرفی حیاتی به ویژه در زمان همه گیری کووید-۱۹ حمایت کنیم تا نظام مراقبت بیماری و کنترل ناقلین حفظ شود.
کد مطلب : ۱۲۱۰۰
نام شما

آدرس ايميل شما