۰

۲۷ مورد مالاریا در شهرستان مرزی راسک سیستان و بلوچستان ثبت شد

تاریخ انتشار :
دوشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۱۰
کد مطلب : ۱۲۰۹۸
۲۷ مورد مالاریا در شهرستان مرزی راسک سیستان و بلوچستان ثبت شد
سالم خبر: فرماندار راسک در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: ۲۷ مورد مالاریا در شهرستان راسک ثبت شده که ۲۴ مورد آن از طریق کشور همسایه ( پاکستان ) وارد شده است.

به گزارش سالم خبر، سلیم کدخدا فرماندار راسک اظهار داشت: شهرستان راسک به دلیل همجواری با کشور پاکستان و ۱۲۷ کیلومتر مرز مشترک زمینی دارد و دارای ۲ مبدا ورود و خروج مرزی در پیشین و پیرکور است. طی یک شبانه روز بیش از ۱۰۰ کامیون ترانزیت حامل کالاها و محصولات صادراتی از گمرک و بازارچه پیشین به‌علاوه این چندین برابر هم وانت سوخت بَر  از این مبادی تردد می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه خدمات موثر حوزه سلامت در مقابله و حذف مالاریا جای قدردانی دارد، افزود: اینکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور به سازمان جهانی بهداشت برای حذف انتقال محلی مالاریا تا افق ۱۴۰۴ در تلاش است لذا به این موضوع واقف هستیم و در عین حال خود را متعهد به پیشبرد و تحقق کامل این برنامه مهم  می‌دانیم.

وی افزود: با هر بار درخواست طرح موضوعات مرتبط با ملاحظات و تهدیدات بهداشتی به این قبیل مسائل به صورت فوق‌العاده در شورای تامین شهرستان راسک پرداخته شده است و تصمیم‌ها و تدابیر مورد مطالبه نیز اتخاذ شده است و مقرر شده بعد از ماه مبارک رمضان زمینه بازدید میدانی احمد رئیسی مسئول برنامه مالاریای وزارت بهداشت از منطقه هدف مهیا شود.  

فرماندار راسک گفت: همه ظرفیت‌یها حاکمیتی و اجرایی مرتبط شهرستان برای همکاری و همیاری با دانشگاه علوم پزشکی و شبکه بهداشت در راستای تحقق تعهدات و اجرای برنامه‌های کنترل و حذف مالاریا گرفته خواهد شد.

کدخدا ادامه داد: از دانشگاه علوم پزشکی انتظار داریم به تناسب میزان تهدید جاری، خدمات، امکانات و منابع تحت اختیار برای مقابله هوشمندانه در نقاط آلوده و محدودی قرمز شهرستان‌های مرزی و در معرض تهدید متمرکز و این تمرکز در طول سال جاری و آینده در این مناطق معطوف شود.

وی با اشاره به اینکه سابقه یک مصوبه در شهرستان برای هماهنگی و همکاری و ایجاد زمینه تردد و حضور ماموران مراقبتی و بهداشتی برنامه مقابله با مالاریا در روستای مرزی ردیگ برای ارائه خدمات در خاک پاکستان از سال ۱۳۹۸ وجود دارد، خاطرنشان کرد: تعریف یک عمق راهبردی در محدوده های مرزی و در صورت امکان در داخل خاک کشور همسایه پیشنهاد می‌شود.

فرماندار راسک تصریح کرد: در داخل خاک کشور و در حوزه استحفاظی شهرستان راسک آمادگی  و اراده کامل برای تامین تسهیلات لازم وجود دارد اما مسائلِ فراتر از آن در پیرامون سرعت تردد و میزان ماندگاری رانندگان در خاک پاکستان مستلزم طرح موضوع در مذاکرات دو جانبه و حصول توافق با مقامات محلی و مرزی کشورِ همسایه است.
کد مطلب : ۱۲۰۹۸
برچسب ها
مالاریا
نام شما

آدرس ايميل شما