۰
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت:

از آبان ۱۴۰۰ هیچ واکسن خارجی نخریدیم

تاریخ انتشار :
يکشنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۰۷
کد مطلب : ۱۲۰۹۱
از آبان ۱۴۰۰ هیچ واکسن خارجی نخریدیم
سالم خبر: وزارت بهداشت از آبان ۱۴۰۰ تاکنون هیچگونه خرید واکسن خارجی نداشته است و خرید واکسن‌های داخلی مطابق قرارداد با شرکت‌های داخلی انجام می‌شود.

به گزارش سالم خبر از وبدا، محمد مهدی گویا رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در پاسخ به اظهارات مطرح شده توسط نمایندگان هفت شرکت‌ تولیدی داخلی واکسن در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: همه قراردادهایی که وزارت بهداشت برای خرید واکسن از شرکت‌های داخلی بسته، کاملا مشخص است و بر اساس همان قراردادها خریدها را سال گذشته انجام داده و امسال نیز انجام می‌دهد.  

وی با تاکید بر اینکه همه شرکت‌های تولیدی واکسن از این قراردادها اطلاعات کافی دارند، تصریح کرد: خرید واکسن‌های داخلی مطابق قرارداد با شرکت‌های داخلی انجام می‌شود.

 ۲۳ فروردین سیدحسین صفوی رئیس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران در گفت وگو با خبرنگار حوزه سلامت ایرنا درباره آخرین وضعیت خرید واکسن های ایرانی توسط وزارت بهداشت اظهار داشت: وزارت بهداشت تاکنون حدود ۵۰ میلیون دز واکسن کرونا از شرکت‌های داخلی خریداری کرده است.

وی با اشاره به توانایی محققان ایرانی در حوزه ساخت واکسن کرونا افزود: دانشمندان ما با تولید برندهای مختلف واکسن کرونا در انواع مختلف نشان دادند که می توانند نیاز آینده کشور در حوزه واکسن کرونا را برطرف کنند.

رئیس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران با بیان اینکه واکسن سازان ایرانی تا کنون ۴۰ میلیون دُز از واکسن های خریداری شده را به وزارت بهداشت تحویل داده اند، ادامه داد: واکسن های برکت، نورا، رازی، فخرا، پاستوکووک و اسپایکوژن در سبد خریداری شده توسط وزارت بهداشت قرار دارند.

به گفته صفوی وزارت بهداشت تاکنون بخش عمده واکسن های تولید شده واکسن سازان ایرانی را خریداری کرده است و واکسن سازی پاستور نیز تاکنون ۱۳ میلیون دز واکسن را به وزارت بهداشت تحویل داده است.

هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران افزود: طبق قرارداد وزارت بهداشت ۵۰ درصد از مبالغ خرید را به واکسن سازان پرداخت کرده است و مابقی مبلغ نیز پس از تامین اعتبار توسط دولت پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به نیاز کشور برای تزریق دز سوم واکسن کرونا گفت: پیش بینی خرید ۳۵ میلیون دز واکسن ایرانی دیگر برای سال ۱۴۰۱ انجام شده است که خرید آن توسط وزارت بهداشت انجام خواهد شد. همچنین واکسن سازان ایرانی گامی موفق در زمینه صادرات واکسن برداشته اند که می توانند با توجه به برطرف شدن نیاز کشور تولیدات خود را صادر کنند.
کد مطلب : ۱۲۰۹۱
نام شما

آدرس ايميل شما