۰

واکسیناسیون درب منزل ویژه افراد ناتوان با شماره ۱۳۷

تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱۰ فروردين ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۴۰
کد مطلب : ۱۱۹۱۵
واکسیناسیون درب منزل ویژه افراد ناتوان با شماره ۱۳۷
سالم خبر: رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران از آغاز استخراج و بررسی طرح تقسیم تهران به پنج پهنه فرماندهی آمادی و امدادی در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش سالم خبر، علی نصیری با اشاره به فعالیت‌های این سازمان در ایام نوروز، اظهار کرد: پایش مخاطرات در مرکز عملیات اضطراری از هر سال فعالتر بود و فعالیت افراد بیشتری به صورت فیزیکی و شیفت‌های غیر مقیم پیش‌بینی شد.

وی با بیان اینکه سازمان مدیریت بحران در زمان وقوع طوفان تهران عملکرد خوبی داشت، خاطرنشان کرد: آمار و اطلاعات دقیق و کامل جمع‌آوری و ابلاغیه و دستورالعمل‌ها به شهرداری‌های مناطق ۲۲ گانه اعلام شد که این امر جلوگیری از تلفات جانی را به دنبال داشت؛ هرچند درختانی که از قبل پوسیده بودند و یا دکل‌هایی واژگون شدند و خساراتی را نیز داشتند.  البته مسئولیت ایمنی دکل‌ها بر عهده شهرداری نیست و صاحب دکل مسئولیت را بر عهده دارد.

نصیری همچنین تصریح کرد: مدیران ارشد سازمان روزانه از زیرساخت‌های مدیریت بحران سرکشی میدانی داشتند و با حضور در مرکز عملیات اضطراری، وضعیت را پایش می‌کردند که خوشبختانه عملکرد رضایت‌بخش است.

وی با بیان اینکه نقاط قابل بهبود مدیریت بحران شناسایی شده تا پس از تعطیلات بیش از پیش تقویت شوند، خاطرنشان کرد: با حضور مدیران در حوزه‌های مختلف و نظارت بر زیرساخت‌های عملیاتی، موفق شدیم که مشکلات را قبل از اینکه حادثه‌ای رخ دهد شناسایی و رفع کنیم.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران از ادامه روند واکسیناسیون در ایام نوروز خبر داد و افزود: ۲۲ اتوبوس در طول سال بی‌وقفه مشغول به خدمات‌رسانی بودند و در نوروز با نیمی از ظرفیت شیفت‌بندی شدند و با اتوبوس‌های موجود به نیازها پاسخ داده شد.

وی همچنین تصریح کرد: اتوبوس‌ها در دو شیفت پنج روزه از دوم تا یازدهم فروردین و هفت مرکز ثابت نیز با یک کانتر از ساعت ۹ تا ۱۴ فعال هستند.

نصیری با بیان اینکه شماره ۱۳۷ که مخصوص واکسیناسیون رایگان معلولان، جانبازان، افراد مسن و افراد ناتوان جسمی در درب منزل است، بنابر تصمیم ستاد مقابله با کرونا تا ۱۵ فروردین تعطیل خواهد بود، یادآور شد: با این وجود شماره ۱۳۷ برای دریافت تماس از پنجم فروردین فعال است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با برنامه‌های این سازمان در سال ۱۴۰۱ گفت: در نظر داریم طرح جامع امداد هوایی را به یک نقطه مشخص برسانیم؛ تهران طرح مدون و مصوبی در این زمینه ندارد و با توجه به این شرایط در تلاش هستیم که پیش‌نویس طرح با همکاری مشاور آماده و تا پایان بهار نسخه اول به نتیجه برسد.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران با اشاره به برنامه‌ریزی برای افزایش دو برابری شتاب‌نگارهای سامانه هشدار سریع زلزله، ابراز امیدواری کرد که در سال جاری در صورت فراهم شدن شرایط، فاز اول عملیاتی سامانه هشدار سریع افتتاح شود.

نصیری با بیان اینکه سال‌های سال روی این طرح کار شده و هنوز عملیاتی نشده است و شتاب‌نگارها کمتر از حداقل‌ها است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۶ شتاب‌نگار در تهران فعال است که در نظر داریم به ۵۰ دستگاه برسد و امیدواریم این تعداد تا پایان سال خریداری و نصب شود.

وی با اعلام اینکه اعتبارات سازمان رشد بهتری نسبت به نرخ تورم سالیانه داشته است، تصریح کرد: به دنبال این هستیم که سوله‌های بحران نیمه‌کاره را به اتمام برسانیم که تعداد آن کمتر از ۱۰ سوله است و به فراخور جذب اعتبارات تکمیل خواهند شد.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران با بیان اینکه پایتخت در مجموع ۱۰۴ سوله دارد و یک سوله نیز از بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است، تأکید کرد: امیدواریم به زودی این سوله نیز افتتاح شود و تا پایان سال نیز دیگر سوله‌ها به بهره‌برداری برسد.

وی در ادامه یادآور شد: در بخش مشارکت اجتماعی، به دنبال این هستیم نیروهای جوان و داوطلبان واکنش اضطراری را ساماندهی و مشکلات را برطرف کرده و گروه‌های جهادی مسجد محور را اضافه کنیم.

وی از ایجاد پنج پهنه فرماندهی آمادی و امدادی در پنج نقطه تهران خبر داد و افزود: پایتخت طبق دستورالعمل استان‌های معین پیش از این به پنج نقطه تقسیم شده که هر نقطه یک مرکز خواهد داشت که فضای خالی از ساختمان باشد تا بتوان امکانات درمانی، اورژانسی، آتش‌نشانی و هلال‌احمر و سازمان مدیریت بحران را تجمیع کرد.

نصیری با بیان اینکه هر پهنه چهار یا پنج منطقه شهرداری تهران را فرماندهی می‌کند، گفت: این یک مسیر و برنامه یکساله نیست؛ در خصوص این طرح مشاور گرفتیم تا نقشه و طرح استخراج شود و حداقل عملیات را در یک پهنه شروع کنیم که اولویت با بوستان ولایت یا بوستان قلعه مرغی سابق است که باند فرودگاه و زیرساخت امدادی خوبی دارد.

وی ادامه داد: تلاش خواهیم کرد که زیرساخت‌های باند هوایی دوشان‌تپه نیز برای پوشش مناطق جنوب شرق تهران در موارد اضطراری حفظ و تقویت شود.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران از تلاش برای شروع عملیات فاز اول پروژه SOS مرکز اعزام و شماره واحد امدادی در سال جاری خبر داد و افزود: مردم برای مشکلات امدادی با شماره‌های مختلفی تماس می‌گیرند و برای اینکه در لحظه خطر فقط با یک شماره تماس بگیرند این پروژه اجرا خواهد شد.

بنابر اعلام سایت شهر، وی با تأکید بر اجرای مرحله اول ارتباطات پایدار بحران در شهر تهران در شرایط اضطراری، یادآور شد: امیدواریم بتوانیم امسال فاز اول را به بهره‌برداری برسانیم و فازهای بعدی را با جدیت دنبال کنیم.

نصیری اضافه کرد: برای فعال کردن سیستم مدیریت بحران مناطق شهرداری برنامه‌های متعددی داریم که اولین اقدام در سال گذشته انجام شد و مسئولان مدیریت بحران مناطق که در گذشته کارشناس بودند با شرایط سخت احراز صلاحیت به جایگاه مدیریت ارتقاء یافتند و افراد جدید نیز به عنوان مدیر وارد مرحله مصاحبه و بررسی توانایی‌های فرماندهی می‌شوند.
کد مطلب : ۱۱۹۱۵
برچسب ها
واکسیناسیون
نام شما

آدرس ايميل شما