۰

ماهی به افراد مبتلا به آرتریت کمک می‌کند

تاریخ انتشار :
دوشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۳۲
کد مطلب : ۱۱۵۰۷
ماهی به افراد مبتلا به آرتریت کمک می‌کند
سالم خبر: مطالعات نشان می‌دهند که پیروی از رژیم غذایی سالم در صورت ابتلا به آرتریت، کمک بزرگی به بیماران می‌کند.

به گزارش سالم خبر، التهاب مفصل یا آرتریت به برافروختگی مفصل که با ورم، درد و محدودیت حرکت همراه است، گفته می‌شود.

رژیم‌غذایی در افراد مبتلا به آرتریت بسیار مهم است. آرتریت می‌تواند بسیار دردناک، ناخوشایند و خسته‌کننده باشد. درد و تورم در این بیماری بسیار آزاردهنده است.

یکی از رایج‌ترین انواع آرتریت که افراد دچار آن می‌شوند، آرتریت روماتوئید است که در این نوع از آرتریت، سیستم‌ ایمنی فرد درگیر می‌شود. نوع دیگر آرتریت، آرتروز است که غضروف فرد تحلیل می‌رود.

دارو‌های بسیار متنوعی وجود دارند که پزشک برای کمک به کاهش علائم آرتریت تجویز می‌کند. علاوه‌ بر دارو، غذا‌های خاصی نیز وجود دارند که در کاهش علائم این بیماری کمک بزرگی می‌کنند.

افراد برای جلوگیری از این بیماری باید از خوردن غذا‌های التهاب‌زا پرهیز کنند. سه نوع غذای اصلی وجود دارد که افراد مبتلا به آرتریت از مصرف آن ها باید اجتناب کنند. این غذا‌ها شامل کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده، شکر، گلوتن و مواد نگهدارنده است.

کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده و گلوتن هر دو بسیار التهاب‌زا هستند و می‌توانند باعث پیشرفت این بیماری شوند. استفاده از این رژیم‌ غذایی درد ناشی از آرتریت را نیز تشدید می‌کند.

ماهی منبع اصلی اسید‌های چرب امگا ۳ ضد التهابی است و استفاده منظم ماهی غنی از امگا ۳ به کاهش تورم مفاصل در افراد مبتلا به آرتریت کمک می‌کند.

منبع: ایت دیس نات دت
کد مطلب : ۱۱۵۰۷
نام شما

آدرس ايميل شما