۰

کودکان مبتلا به اُمیکرون علائم خفیفی دارند

تاریخ انتشار :
شنبه ۲ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۳۵
کد مطلب : ۱۱۴۸۲
کودکان مبتلا به اُمیکرون علائم خفیفی دارند
سالم خبر: تحقیقات دانشمندان آمریکایی نشان می‌دهد سویه جدید کرونا در کودکان زیر ۵ سال خطر کمتری نسبت به سویه دلتا دارد.

به گزارش سالم خبر، سویه جدید ویروس کرونا موسوم به امیکرون هم اینک بیش از یکصد کشور جهان را درگیر کرده است. گرچه این سویه قابل انتقال بیشتری نسبت به سویه‌های دیگر کرونا دارد، اما یافته‌های ابتدایی نشان می‌دهد قدرت مرگ و میر ناشی از آن، بسیار کمتر از سویه دلتاست.

تحقیقات جدید دانشمندان نشان می‌دهد امیکرون در کودکان زیر پنج سال، باعث کرونای خفیف تری نسبت به سویه دلتا می‌شود. دانشمندان آمریکایی با بررسی ۸۰ هزار کودک زیر پنج سال مبتلا به کرونا از اواخیر ماه دسامبر تا اوایل ماه ژانویه مشاهده کردند ۹۰ درصد موارد ابتلا مربوط به سویه امیکرون بوده است.

یافته‌های دانشمندان حاکی از آن است که ابتلا به سویه امیکرون ۲۹ درصد خطر کمتری برای بروز شرایط اورژانسی در کودکان نسبت به سویه دلتا دارد. همچنین ابتلا به این سویه با کاهش ۶۷ درصد خطر بستری شدن در بیمارستان، ۶۸ درصد نیاز به مراقبت‌های ویژه و ۷۱ درصدی نیاز به دستگاه تنفس مصنوعی را نسبت به سویه مرگبار دلتا دارد.

مقامات بهداشتی می‌گویند گرچه سویه امیکرون در کودکان زیر ۵ سال خطر بسیار کمتری نسبت به سویه دلتا دارد، اما به دلیل آنکه این سویه توانایی بیمار کردن شمار بیشتری از افراد را دارد، می‌تواند در مجموع منجر به بستری شدن تعداد زیادی از افراد شود.

دانشمندان آمریکایی همچنین مشاهده کردند به طور غیرطبیعی نرخ کودکان سیاه پوست و لاتین تباری که به هر دو سویه امیکرون و دلتا مبتلا می‌شوند بسیار بیشتر از سایر کودکان (کودکان سفید پوست) است. این اختلاف فاحش درباره سویه امیکرون فاحش‌تر هم بود.

دانشمندان هنوز موفق به پاسخ به این سوال که چرا برخی نژاد‌ها بیشتر در معرض خطر ابتلا به این ویروس نسبت به سایرین قرار دارند نشده اند.

سازمان جهانی بهداشت به تازگی تزریق دوز یک سوم واکسن فایزر را برای کودکان ۵ تا ۱۱ سال مجاز اعلام کرد. به طور معمول واکسن فایزر به صورت ۳۰ میلی گرمی به افراد بزرگسال تزریق می‌شود که این میزان در کودکان باید ۱۰ میلی گرم باشد./ رویترز
کد مطلب : ۱۱۴۸۲
برچسب ها
امیکرون کودکان
نام شما

آدرس ايميل شما