۰

واکسن نورا از بهترین واکسن های دنیاست

تاریخ انتشار :
يکشنبه ۱۲ دی ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۳۲
کد مطلب : ۱۱۳۲۸
واکسن نورا از بهترین واکسن های دنیاست
سالم خبر:تاکنون ۱۸۰ میلیون دز واکسن تامین و ۱۱۵ میلیون دز تزریق شده است.

به گزارش سالم خبر،بهرام عین الهی،وزیر بهداشت در مراسم اختتامیه یاز دهمین جشنواره تحقیقاتی باقرالعلوم و مراسم آغاز فاز سوم واکشن نورا،گفت:کرونا چهره واقعی کشورها را نشان داد و کشورهای که ادعا قدرت می کردند، شدیدا درمانده شدند.

وی  افزود:در آمریکا و اروپا روزانه بیش از هزار نفر مرگ و میر دارند و علی رغم امکاناتی که دارند درمانده شدند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه قدرت واقعی کشور عیان شد،گفت: ایران علی رغم همه مشکلات نشان داد کشوری قوی و قدرتمند است و مهمترین مولفه مردم هستند.

عین الهی با اشاره به مراحل سیر دوران کرونا،گفت:از شروع کرونا تا شهریور ۹۹درگیر کرونا بودیم اما نشان داده شد هیچ بیماری روی زمین نماند و پرسنل کادر درمان تا مرز شهادت ایستادند و رهبری معظم از کادر پزشکی تقدیر کردند.

وی با اشاره به اینکه حدود ۲۰۵ شهید در مسیر مقابله با کرونا داشتیم،تصریح کرد:  قدرت واقعی ما نشان داده شد.در این عرصه بیمارستان بقیه الله نگین این کار بود.

وزیر بهداشت با اشاره به خلق صحنه های ایثارگری کادر درمان در مسیر مقابله با کرونا،یادآور شد:از شهریور سال جاری مردم قدرت زیادی در واکسیناسیون نشان دادند.

وی ابراز داشت:تا این زمان تنها ۵میلیون واکسن تامین شده بود؛ این طور بود که مردم تحت فشار قرار گیرند تا برخی کارها را مانند برجام و اف ای تی اف قبول کنند اما تاکنون ۱۸۰ میلیون دز واکسن تامین شده و در ۴ماه اخیر بیش از ۱۱۵ میلیون دز واکسن تزریق شده است.

وزی بهداشت تصریح کرد:روزانه یک میلیون  و ۶۵۰ هزار واکسن و در هفته معادل جمعیت امارات واکسن تزریق کرده ایم.

عین الهی با تاکید به توجه به جوانان و اعتماد به  آنها،گفت:باید پژوهش به سمت محصول محور برود و افتخار نکنیم که یک استاد فقط مقاله داده است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در مسیر کرونا از روزانه ۷۰۰مرگ و میر به ۳۰تا ۵۰ نفر رسیده ایم،افزود:امروزه فضای جدیدی در دانشگاها ایجاد شده و بنده تیپ بندی دانشگاهها را اصلا فبول ندارم.

عین الهی با اشاره به ساخت واکسن نورا،افزود:واکسن نورا یکی از بهترین واکسن های دنیاست.

وی گفت:ما در کشور۵ نوع واکسن مختلف داریم و در آینده با سیستم ایجاد شده در آینده نزدیک توان مقابله با میکرو آرگانیسم ها را خواهیم داشت.
کد مطلب : ۱۱۳۲۸
نام شما

آدرس ايميل شما