۰

ذخیره واکسن کشور برای هر دو دوز واجدان شرایط کافی است

تاریخ انتشار :
شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۰۹
کد مطلب : ۱۰۸۹۸
ذخیره واکسن کشور برای هر دو دوز واجدان شرایط کافی است
سالم خبر:رییس هیات امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران با اشاره به واردات ۱۴۶ میلیون دوز واکسن کرونا گفت: موجودی کنونی کشور برای واکسیناسیون دو دوز افراد واجد شرایط کافی است.

به گزارش سالم خبر، مهندس حسین صفوی رییس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران گفت: برای تامین واکسن‌های مورد نیاز کشور به‌طور همزمان از طریق تولیدات داخل و واردات اقدام شده و تاکنون ۱۴۶ میلیون دوز واکسن کرونا وارد کشور شده است. همچنین حدود ۱۲ میلیون دوز هم از طریق شرکت‌های داخلی تامین شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اعلام نیاز معاونت وزارت بهداشت، براساس قراردادهای حاضر با شرکت‌های تولید کننده و تامین واکسن از طریق وارداتی که انجام شده است، عملا موجودی ما برای واکسیناسیون دو دوز افراد واجد شرایط کافی است.

صفوی تصریح کرد: برای اینکه درخصوص واردات و تامین نیاز کشور تصمیم گیری شود، جلساتی در  سطح وزارت بهداشت تشکیل می‌شود؛ سیاست های وزارت بهداشت طی این ماه و ماه آینده برای تزریق دوزهای یادآور و همچنین تکرار واکسن درصورتی که نیاز باشد، مشخص خواهد شد. پس از آن درصورتی که میزان تولیدات داخل کشور کافی نباشد از طریق واردات هم تامین واکسن انجام و تصمیم نهایی اخذ می‌شود.
کد مطلب : ۱۰۸۹۸
نام شما

آدرس ايميل شما