۰

واکسن کرونای وزارت دفاع سه‌شنبه رونمایی می‌شود

تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۲۱
کد مطلب : ۹۳۵۸
واکسن کرونای وزارت دفاع سه‌شنبه رونمایی می‌شود
سالم خبر: واکسن سپند کرونا ساخت وزارت دفاع روز سه شنبه هفته جاری رونمایی و فاز آزمایش مطالعه انسانی آن آغاز می‌شود.
 
به گزارش سالم خبر، سعید نمکی  وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم رونمایی از واکسن سپند گفت:‌ روز سه شنبه فاز مطالعه انسانی این واکسن آغاز خواهد شد، به مردم اعلام می کنم که ماه های آینده در عرصه بین المللی چه افتخاری را در تولید واکسن کووید19 کسب خواهیم کرد.
 
به گزارش ایرنا علاوه بر واکسن سپند تولیدی وزارت دفاع، سه پروژه تولید واکسن کرونای دیگر نیز تاکنون در ایران به مرحله کارآزمایی و مطالعه انسانی رسیده است که شامل واکسن موسسه برکت ستاد فرمان اجرایی امام(ره)، واکسن تزریقی تنفسی موسسه سرم سازی رازی و واکسن مشترک ایران و کوباست که فاز سوم انسانی آن به زودی در کشور آغاز می شود.
 
علاوه بر آن به گفته علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی  مقابله با کرونا، تاکنون یک میلیون و ۲۶۰ هزار واکسن کرونا از انواع مختلف وارد کشور شده و قرار است تا قبل از شروع سال جدید بیش از یک میلیون نفر از کادر درمان و گروه های آسیب پذیر واکسن کرونا بزنند.
 
رئیسی گفته است: تاکنون ۴۱۰ هزار دوز واکسن اسپوتنیک روسی به دستمان رسیده است. همچنین  ۲۵۰ هزار واکسن سینوفارم چین و ۱۲۵ هزار دوز واکسن شرکت بهارات هندوستان وارد کشور شده و ۳۷۵ هزار دوز دیگر از این واکسن نیز دوشنبه می رسد و در مجموع ۵۰۰ هزار دوز وا کسن هندی خواهیم داشت. ۱۰۰ هزار واکسن کوبایی نیز وارد کشور شده است و در کل حدود یک میلیون و ۲۶۰ هزار  واکسن داریم.
 
وی پیش از این نیز از ورود بیش از سه میلیون واکسن آسترازنکا از سبد کوواکس از طریق کره جنوبی خبر داده بود که وزارت بهداشت منتظر دریافت آن است.
کد مطلب : ۹۳۵۸
نام شما

آدرس ايميل شما