۰

تامین ۹۸ درصدی پلاکت‌های مورد نیاز جانبازان و بیماران سرطانی

تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۵۱
کد مطلب : ۹۳۳۰
تامین ۹۸ درصدی پلاکت‌های مورد نیاز جانبازان و بیماران سرطانی
سالم خبر: بالای ۹۸ درصد از پلاکت‌های مورد نیاز جانبازان شیمیایی و بیماران سرطانی تامین شده است.

به گزارش سالم خبر، پیمان عشقی، مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور در نشست خبری که به مناسبت پویش اهدای خون فرشتگان نجات صبح امروز در سازمان اورژانس کشور برگزار شد، اظهار کرد: نیاز به خون و فرآورده‌های خونی بر همگان روشن و واضح است و مردم باید برای کمک به بیماران و رفع نیاز آن‌ها به خون، مشارکت بیشتری در امر اهدای خون داشته باشند.

او افزود: سازمان انتقال خون در یک سال گذشته اقدامات زیادی برای تامین خون مورد نیاز بیمارستان‌ها با حفظ استاندارد‌های بین المللی کرده است.

عشقی ادامه داد: در دنیا برخی از کشور‌ها به میزان ۷۵ درصد با کاهش خون مواجه شده بودند، اما کشور ما با مشارکت اهدا کنندگان با کاهش چندانی روبه رو نبود. در اوج بیماری کرونا در روز‌های اول شاخص‌های ما به کمتر از ده درصد رسیده بود.

او تصریح کرد: پلاسما درمانی برای بهبود بیماران کرونایی موثر است. ما سعی داریم که اهدای خون داوطلبانه و بدون هیچ چشم‌داشتی در کشور داشته باشیم.

مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور بیان کرد: با تمامی محدودیت‌هایی که داشتیم، اما توانسته ایم به طور میانگین به ۸۰ درصد نیاز‌های مراکز درمانی کشور پاسخ دهیم. همچنین تواستیم بالای ۹۸ درصد از پلاکت‌های مورد نیاز جانبازان شیمیایی و بیماران سرطانی را تامین کنیم.

عشقی با تاکید براینکه هموطنان اهدای خون در ایام نوروز را فراموش نکنند، گفت: هیچ نگرانی بابت حضور در مراکز انتقال خون کشور وجود ندارد زیرا تمامی استاندارد‌های لازم در این مراکز رعایت می‌شود.

او بیان کرد: در روز اول فروردین مراکز اصلی انتقال خون فعال هستند. در تهران پایگاه‌های جامع از روز دوم فروردین فعال هستند و از اهدا کنندگان پذیرایی می‌کنند.

عشقی گفت: نیاز به خون و فرآورده های خونی، دائمی و همیشگی است. طول عمر پلاکت در حدود سه روز است به همین دلیل استمرار اهدای پلاکت خون در تمام ایام باید حفظ شود.

 
کد مطلب : ۹۳۳۰
نام شما

آدرس ايميل شما