۰

محرم از سفر به زادگاه و شهرهای زیارتی خودداری کنید

تاریخ انتشار :
جمعه ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۴۲
کد مطلب : ۷۵۷۳
محرم از سفر به زادگاه و شهرهای زیارتی خودداری کنید
سالم خبر: مسافرت، تجمع‌ در کنار دریا و برگزاری جشن حافظ عوامل شیوع کرونا در کشور هستند.
 
به گزارش سالم خبر، ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت اظهار کرد: بعد از کنکور سراسری که در حال برگزاری است، حجم سفر‌ها و دور همی‌ها ممکن است افزایش پیدا کند. از عزیزان می‌خواهیم صبوری کنند و بدانند که این قبیل اقدامات موجب شیوع بیشتر بیماری کرونا می‌شود.
 
معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در آستانه محرم حسینی هستیم، گفت: ذات مردم ما با مراسم‌های عزاداری عجین شده است و همه ایرانیان از اهل تشییع گرفته تا اهل سنت و اقلیت‌های مذهبی با مراسم‌های عزاداری این ماه خو گرفته اند، مقام معظم رهبری، مراجع تقلید ایران، مراجع مستقر در نجف و حتی سید حسن نصرالله صریح اعلام کرده اند که عدم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی خلاف شرع است.
 
حریرچی ادامه داد: بسیاری از مردم ایران در دهه اول محرم به زادگاه‌ خود سفر می‌کنند، درخواست داریم افراد از سفر به زادگاه خود و اماکن زیارتی خودداری کنند و به حرم حضرت معصومه و امام رضا (ع) اعلام کرده ایم که برگزاری مراسم ممنوع است.
 
معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه نگرانی ما از مناطق سفید و کم شیوع است، بیان کرد: در این مناطق ویروس کرونا کمتر وارد شده است و مردم ساکن در این مناطق، دانش آموزان و کنکوری‌ها که مدت‌ها در قرنطینه بودند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا هستند.
 
حریرچی تاکید کرد:‌ مهم‌ترین نکته استفاده از ماسک است و از مردم می‌خواهیم نکات بهداشتی را رعایت کنند، این ویروس مغز ندارد، اما خیلی پیچیده عمل می‌کند و رمز موفقیت آن تجمع افراد است. مسافرت، تجمع‌های خانوادگی در کنار دریا، تجمع در مسیر جاده چالوس، پاساژ گردی، مراسم‌ عزاداری بدون رعایت بهداشت، جشن حافظ و به طور کلی هر نوع تجمعی آلودگی ایجاد می‌کند.
 
معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: همه ما دلمان می‌خواهد به دیدار عزیزانمان برویم و آن‌ها را در آغوش بکشیم، دست بدهیم و رو بوسی کنیم این در حالی است که باید تا زمانی که ویروس کرونا در گردش است، سبک زندگی‌مان را عوض کنیم و به اصل شفا پای بند باشیم، «ش» به معنای شست و شوی دست ها، «ف» به معنای فاصله گذاری اجتماهی و «الف» به معنای استفاده از ماسک و اجتناب از تردد و هر گونه تجمع است.
 
 
کد مطلب : ۷۵۷۳
نام شما

آدرس ايميل شما