۰

آخرین آمار کرونا در ایران

تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۴۵
کد مطلب : ۷۴۵۵
آخرین آمار کرونا در ایران
سالم خبر: مجموع بیماران مبتلا به کووید-۱۹ در کشور به ۳۱۴ هزار و ۷۸۶ نفر رسید و متأسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند.
 
به گزارش سالم خبر، سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت گفت: از دیروز تا امروز ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۷۵۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که  یک هزار و ۵۶۰ نفر از آنها بستری شدند. بر این اساس مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۱۴ هزار و ۷۸۶ نفر رسید.
 
وی افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱۲ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۷ هزار و ۶۱۷ نفر رسید.
 
لاری با بیان اینکه خوشبختانه تا کنون ۲۷۲ هزار و ۵۳۵ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند، ادامه داد:  ۴۱۳۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.
 
به گفته وی، تا کنون دو میلیون و ۵۶۰ هزار و ۳۷۴ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
 
لاری همچنین گفت: استان های مازندران، تهران، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استانهای فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، قم، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.
 
سخنگوی وزارت بهداشت همچنین درباره وضعیت کرونا در استان گیلان که در وضعیت قرمز قرار دارد، گفت: استان گیلان در اسفند ماه سال قبل شاهد خیز شدید بیماری در کلیه شهرستان‌هایش بود که از اوایل فروردین ماه سیر نزولی در موارد ابتلا و بستری این استان آغاز شد و این روند کاهشی تا خرداد ماه ادامه پیدا کرد.
 
وی افزود: متاسفانه در تیر ماه سال جاری مجددا شاهد افزایش موارد بیماری در اغلب شهرستان‌های استان گیلان هستیم. به طوری که اکنون ۵ شهرستان استان گیلان در وضعیت قرمز و ۴ شهرستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند. همچنین شیب موارد بستری و ابتلا در شهرستان‌های ورودی و مسافر خیز استان گیلان مانند رشت، رودبار، آستارا، رودسر، لنگرود و لاهیجان دارای روند تندتری است.
 
لاری ادامه داد: طبق گزارشات واصله ۲۰ تا ۳۰ درصد موارد ابتلاء و بستری مربوط به مسافرانی هستند که به شهرهای گیلان سفر کرده اند. بنابراین درخواستمان از مردم آن است که از هر گونه سفر غیر ضروری به خصوص در تعطیلات پیش رو به این استان جدا خودداری کنند. در عین حال میزان استفاده مردم استان گیلان از ماسک ۶۲ درصد گزارش شده است که از استان گیلانی‌های عزیز تقاضا داریم که با استفاده همگانی تر و جدی تر از ماسک تلاش کنیم که شاهد تجربه روزهای تلخ اسفند ماه ۹۸ در این استان نباشیم.
 
وی درباره وضعیت کرونا در استان قزوین که اکنون در وضعیت هشدار است، گفت: در این استان شاهد یک روند نسبتا صعودی در موارد ابتلاء و بستری بیماری هستیم. به طوری که در شش هفته گذشته افزایش ۲۰ درصدی در موارد بستری و ابتلاء در این استان گزارش شده است و هم اکنون دو شهرستان آن در وضعیت قرمز و سه شهرستان آن در وضعیت هشدار قرار دارند و روند موارد بستری در برخی از شهرستان‌های این استان ماند قزوین، بویین زهرا و تاکستان دارای شیب تندتری است.
 
لاری تاکید کرد: امیدواریم با همکاری مردم این استان در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ضمن بهبود وضعیت بیماری شاهد ورود این استان به وضعیت قرمز نباشیم. باید توجه کرد که در حال حاضر ۱۷۰ شهرستان در کشور در وضعیت قرمز و ۱۰۱ شهرستان در وضعیت هشدار قرار دارند.
 
لاری گفت: قرار نگرفتن استان یا شهرستانی در وضعیت قرمز یا هشدار، به منزله فقدان بیماری در آن منطقه نیست، بلکه اکنون تمامی مناطق کشور آلوده به ویروس هستند و امیدواریم با کمک و همراهی شما در رعایت اصول سه گانه  بهداشتی شامل فاصله گذاری فیزیکی ۱.۵ تا ۲ متر، شست و شوی مکرر دست ها و استفاده از ماسک، شاهد شکست زنجیره انتقال بیماری در کشورمان باشیم.
کد مطلب : ۷۴۵۵
نام شما

آدرس ايميل شما