۰

کلینیک‌های مجازی کرونا ایجاد می‌شود

تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۵۰
کد مطلب : ۷۴۴۷
کلینیک‌های مجازی کرونا ایجاد می‌شود
سالم خبر: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تهران به منطور توانمندسازی بیماران و مراجعه کنندگان به مراکز درمانی، از ایجاد کلینیک‌های مجازی در رابطه با کرونا خبر داد.
 
به گزارش سالم خبر از ایرنا، فرشاد علامه در نشست کمیته اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران، راهبردهای مرتبط با کارگروه مراقبت و درمان را تشریح کرد و افزود: توانمندسازی و حفظ ایمنی کارکنان بیمارستان‌ها، در دستور کار قرار گرفته و همچنین به منظور توانمندسازی بیماران و مراجعه کنندگان نیز تولید محتوای آموزشی، ایجاد کلینیک‌های مجازی و سیستم مشاوره تلفنی مورد توجه قرار دارد.
 
وی اظهار داشت: برای هر بیمارستان دو سناریو ظرفیت سنجی بخش‌های کرونا و غیر کرونا در زمینه نیروی انسانی، اقلام مصرفی، تجهیزات پزشکی و فضای فیزیکی تعریف شد و هریک از بیمارستان‌ها ظرفیت خود را اعلام کردند.
 
علامه بر نظارت و عملکرد بیمارستان‌ها در زمینه آمادگی و پاسخگویی مناسب در مواجهه با همه گیری کووید ۱۹، تاکید کرد.
 
 منان حاجی محمودی معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز در این نشست، با بیان برنامه معاونت غذا و دارو در مدیریت اپیدمی کووید ۱۹، گفت: این معاونت نقش حمایتی و حفاظتی را برعهده دارد. بر این اساس در زمینه نظارت بر تهیه و تولید مواد ضدعفونی، برخورد با خطاها، برنامه‌ریزی به‌منظور تأمین اقلام حفاظتی و داروهای مورداستفاده در درمان بیماران کووید ۱۹ اقدامات متعددی تاکنون انجام‌شده است.
 
وی بر آموزش و فرهنگ‌سازی در واحدهای زیرمجموعه معاونت غذا و دارو تاکید کرد و افزود: به منظور ارائه خدمات غیر حضوری و کاهش نیاز به مراجعه حضوری، توسعه کمی و کیفی فرآیندهای میز خدمت در دستور کار قرار گرفت.
 
آماده موج سوم احتمالی کووید ۱۹ باشیم
 
در ادامه محمود بیگلر معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی منابع دانشگاه علوم پزشکی تهران، به موضوعاتی که لازم است کمیته اپیدمیولوژی به تحقیق در مورد آن بپردازد اشاره کرد و گفت: تیمی را در نظر بگیرید که در زمینه میزان تأثیرگذاری دستورالعمل‌های ابلاغی، اثربخشی دورکاری، دوران نقاهت کارکنان در مرخصی‌های استعلاجی، میزان رضایتمندی کارکنان و بیماران در کمک گرفتن از نیروهای داوطلب، کیفیت تجهیزات مورد نیاز کووید ۱۹ شامل ونتیلاتور و اکسیژن ساز، علل کاهش مشارکت‌ها و سرمایه اجتماعی در موج دوم، تأثیر نقاهتگاه‌ها و…، تحقیق و بررسی کنند.
 
وی افزود: لازم است این موضوعات آسیب شناسی شود و با در اختیار داشتن اطلاعات مورد نیاز در هریک از این محورها، خود را برای مواجه شدن با موج سوم احتمالی کووید ۱۹ آماده کنیم.
کد مطلب : ۷۴۴۷
نام شما

آدرس ايميل شما