۰
مینو محرز متخصص بیماری‌های عفونی و عضو کمیته علمی مبارزه با کرونا

امکان ندارد ایران از واکسن کووید19 ساخته روسیه استفاده کند

تاریخ انتشار :
شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۰۳
کد مطلب : ۷۴۲۲
امکان ندارد ایران از واکسن کووید19 ساخته روسیه استفاده کند
سالم خبر: امکان ندارد ایران از واکسن کووید19 ساخته روسیه استفاده کند. روس ها در زمینه ی ساخت واکسن هنوز موفق نشده‌اند و ادعای عرضه ی این واکسن تا اواخر مردادماه یک نمایش است.

طی هفته ی گذشته رسانه ی دولتی روسیه در حالی مدعی ساخت و تولید و حتی عرضه ی واکسن کووید19 روز ۱۵ ماه اوت (۲۵ مرداد ماه)  در این کشور شد که هنوز هیچ گونه مستندات بین المللی از این واکسن ثبت نیز نشده است.

مینو محرز متخصص بیماری‌های عفونی و عضو کمیته علمی مبارزه با کرونا در این‌باره هر گونه ادعایی در این باره را رد کرده و گفت: روس‌ها در زمینه ساخت واکسن هنوز موفق نشده‌اند و این یک نمایش است.

به گفته او امکان ندارد ایران از واکسن ساخت روسیه استفاده کند چراکه ایمن‌بودنش اثبات نشده است و متاسفانه محصولاتی که روسیه به عنوان واکسن کرونا تولید کرده، هنوز مورد تأیید مراجع بین‌المللی قرار نگرفته است

وی تاکید کرد: حتی برای تهیه واکسن آنفلوآنزا هم تا زمانی که تأیید سازمان بهداشت جهانی را نداشتیم، آن را به کشور وارد نکردیم.

محرز با بیان اینکه برای قبول موفقیت یک واکسن باید یکی از سه مرکز معتبر جهان آن را تأیید کند، به «صبح‌نو» گفت: سازمان بهداشت جهانی یا سازمان غذا و داروی آمریکا یا اتحادیه اروپا باید واکسن ساخت روسیه را تأیید کنند که تا به حال این اتفاق نیفتاده است.»
او ادامه می‌دهد: تمام جهان از جمله ایران برای ساخت واکسن کرونا در تلاش هستند اما اینکه روسیه ادعا بر موفقیت می‌کند جای سوال دارد و باید بپرسیم این کشور تأیید کدام سازمان بهداشت بین‌المللی را گرفته است.

وی همچنین تصریح کرد: آنطور که من پیش‌بینی می‌کنم و تحقیقات جهانی نشان می‌دهد هیچ واکسنی تا اواخر سال ۲۰۲۰ به بازار نمی‌آید.

این متخصص بیماری‌های عفونی و عضو کمیته علمی مبارزه با کرونا می‌گوید: «به نظر من کشورهای دیگری هستند که در تولید واکسن کرونا از روسیه بسیار جلوتر هستند و هنوز در مراحل آزمایش به سر می‌برند. ساخت واکسن نهایی کرونا در روسیه یک ادعا بیشتر نیست.
 
کد مطلب : ۷۴۲۲
نام شما

آدرس ايميل شما