۰

رمدسیویر و فاویپیراویر با قیمت مصوب فقط در داروخانه‌های دولتی عرضه می‌شود

تاریخ انتشار :
شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۰۹
کد مطلب : ۷۳۷۷
رمدسیویر و فاویپیراویر با قیمت مصوب فقط در داروخانه‌های دولتی عرضه می‌شود
سالم خبر: قیمت داروی رمدسیویر، هر ویال ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و قیمت داروی فاویپیراویر به ازای هر ورق قرص حدود ۱۰۰ هزار تومان اعلام شد.
 
علی ماهر، معاون برنامه ریزی و نظارت ستاد فرماندهی مقابله با کرونای استان تهران در برنامه تهران کلینیک رادیو تهران درباره شرایط فعلی وضعیت قاچاق دارو‌های کرونا اظهار داشت: دو داروی رمدسیویر و فاویپیراویر در داروخانه‌های دولتی موجود است و در صورت ارائه پرونده و تشخیص نیاز بیمار، این دارو‌ها با قیمت دولتی عرضه می‌شوند. قیمت داروی رمدسیویر، هر ویال ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و قیمت داروی فاویپیراویر به ازای هر ورق قرص حدود ۱۰۰ هزار تومان است و در داروخانه‌های ۱۳ آبان، شهید
کاظمی و دیگر داروخانه‌های دولتی در صورت تایید معاونت درمان موجود و قابل دریافت است.
 
ماهر با اشاره به تولید داروی رمدسیویر در داخل کشور اظهار داشت: این دارو در گذشته در ایران تولید نمی‌شد و طبق اعلامیه وزارتخانه، هیچ دارویی قبل از مورد تایید وزارت بهداشت، نباید تجویز شود. در صورت خرید دارویی که مورد تایید نیست، دولت هیچگونه مسئولیتی در قبال عواقب این عمل به عهده نمی‌گیرد.
 
وی در ارتباط با احداث بیمارستان‌های صحرایی در تهران گفت: هنوز نیاز به احداث بیمارستان صحرایی در تهران احساس نمی‌شود؛ اما درصورت ادامه‌ی روند افزایشی تعداد مبتلایان ناچارا مجبور به احداث بیمارستان صحرایی خواهیم شد.
 
ماهر
همچنین در راستای نظر رئیس جمهور در رابطه با ادامه دار بودن کووید-۱۹ و افزایش آمار بستری مبتلایان گفت: تمامی این احتمالات، کاملا به رفتار مردم بستگی دارد. در صورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی، طبیعتا بار این بیماری کاهش پیدا می‌کند و به نحو بهتری می‌توان این بیماری را مدیریت کرد و درغیر صورت، شاهد افزایش چندین برابری تعداد مبتلایان خواهیم بود.
 
وی با اشاره به مجازات افرادی که با رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی باعث سرایت این بیماری به دیگران می‌شوند اظهار داشت: در بیش از ۱۲۰ کشور افرادی که از ماسک استفاده نمی‌کنند مجازات می‌شوند. قطعا سختگیری‌ها ما هم باید بیشتر شود. زیرا این مسئله کاملا اجتماعی است و نتیجه
آن بسیار تاثیر گذار خواهد بود.
 
ماهر از آمار منتشر شده در خبر‌ها مبنی بر ابتلاء حدود ۲۰ میلیون ایرانی به کرونا خاطر نشان کرد: من مستنداتی در این مورد ندیده ام و بعید می‌دانم این رقم صحت داشته باشد.
 
معاون برنامه ریزی و نظارت ستاد فرماندهی مقابله با کرونا در خصوص تجدید محدودیت‌ها در تهران اظهار داشت: این محدودیت‌ها به مدت یک هفته تمدید شده است و مراکز ورزشی، استخر ها، مراکز تجمع، مجالس ختم و پذیرایی و... شامل این محدودیت‌ها می‌شوند؛ اما طبیعتا درصورت مشاهده بهتر شدن شرایط این محدودیت‌ها کاهش پیدا می‌کنند.
 
ماهر در رابطه با تولید و توزیع ماسک و وظایف نهاد‌های مرتبط گفت: تولید ماسک بر عهده وزارت
صمت است و نظارت بر توزیع نیز بر عهده بخشی از وزارت صمت که همان وزارت بازرگانی سابق است گذارده شده است. ما نیز در وزارت بهداشت و ستاد کرونا چندین نامه با موضوع نبود ماسک در داروخانه‌ها که امن‌ترین و قابل اعتماد‌ترین مکان برای تهیه ماسک هستند به مقام ریاست جمهوری نوشته ایم.
 
وی افزود: گویا قیمت اعلام شده با قیمت تمام شده فاصله زیادی دارد و از این نظر، داروخانه‌ها ناچار به افزایش قیمت فروش ماسک‌ها هستند. به نظر میرسد مشکلی در تعیین قیمت‌ها موجود است که لازم است این مسئله پیگیری شود. داروخانه‌ها نیز به ما اعلام کرده اند که ماسک‌ها با قیمت مصوب توزیع نمی‌شوند و نهادی هم نیست که آن را پیگیری کند.
کد مطلب : ۷۳۷۷
نام شما

آدرس ايميل شما