۰
پیام طبرسی، رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری در گفت‌وگو با سالم‌خبر:

رمدسیویر و فاویپیراویر در درمان کرونا معجزه نمی‌کنند

تاریخ انتشار :
شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۵۹
کد مطلب : ۷۳۷۵
رمدسیویر و فاویپیراویر در درمان کرونا معجزه نمی‌کنند
سالم‌خبر: رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری گفت: داروهای موجود در درمان کرونا معجزه نمی‌کنند و هنوز شاهد افزایش روز به روز آمار فوتیهای ناشی از بیماری کووید19 در کشور هستیم.
 
پیام طبرسی در گفت وگو با سالم خبر در تشریح علائم جدید بیماری کرونا گفت: این بیماری در حال حاضر دارای علائمی است که در گذشته شاید پذیرفتن ارتباط این علائم با بیماری
کرونا کمی بعید به نظر می رسید. کهیر، ضایعات آبله مرغان، نارسایی‌های مغزی مانند تشنج و سکته‌های مغزی و قلبی از علائمی است که در حال حاضر در بیشتر بیماران و مراجعان به بیمارستانها قابل مشاهده است.

وی با اشاره به اینکه و مراجعات فعلی به بیمارستان حاکی از افزایش ابتلای خانوادگی به کروناست که اکثرا در مهمانی‌های خانوادگی و تجمعات شرکت و به این بیماری
مبتلا شده‌اند.
 
وی در ادامه عنوان کرد: درحال حاضر میزان مراجعات به بیمارستان مسیح دانشوری بسیار بالاست و به همان تعداد بیمارانی که ترخیص می‌شوند همان تعداد روزانه پذیرش بیمار صورت می‌گیرد، به عنوان مثال روزی 10تا 15 نفر مرخص و به همان تعداد بیمار پذیرش می‌شوند.
 
رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری درباره‌ی تاثیر داروی رمدسیویر
و فاویپیراویر بر بیماران مبتلا به کووید19 تصریح کرد: این داروها هیچ کدام تاثیر ثابت شده ندارند؛ به‌ویژه داروی فاویپیراویر که به‌هیچ‌عنوان اثری در بهبود بیماری نداشته است .  داروی رمدسیویر اثرات نسبی داشته و وزارت بهداشت نیز آن را به پروتکل‌های درمانی افزوده اما تعداد آن محدود است و این‌گونه نیست که همه بیماران بتوانند رمدسیویر را دریافت کنند.
 
طبرسی
با بیان اینکه همه بیماران به دارو رمدسیویر نیازی ندارند، گفت: فقط برخی بیماران براساس شرایط خاصی باید این دارو را دریافت کنند. تولید رمدسیویر توسط شرکت‌های داخلی منجر به کاهش بار روانی جامعه خواهد شد و مردم احساس نمی‌کنند که دارو وجود ندارد و یا بر بنابر نداشتن رمدسیور، بیمار مبتلا به کرونا فوت شده است. این داروها معجزه نمی‌کند و شاهد هستیم که روز
به‌روز فوت بیماران هم بیشتر می‌شود.
 
 رئیس مرکز تحقیقات سل بالینی بیمارستان مسیح دانشوری درخصوص تاثیر اسپری اینترفرون گفت: این دارو در درمان بیماری کرونا توسط فردی در کشور انگلیس توسط دستگاهی خاص بررسی شده است؛ این دستگاه در حال حاضر در ایران موجود نیست و باید وارد کشور شود تا تاثیر آن در ایران نیز تحت بررسی قرار گیرد.
 
کد مطلب : ۷۳۷۵
نام شما

آدرس ايميل شما