۰

توسعه و جایگزینی ۳۰۰ تخت دیالیز در کشور

تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۰۲
کد مطلب : ۶۶۱۵
توسعه و جایگزینی ۳۰۰ تخت دیالیز در کشور
سالم خبر: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سراسر کشور ۳۰۰ تخت دیالیز، توسعه و جایگزین تخت‌های قدیمی شده است.
 
به گزارش سالم خبر ، شادنوش رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت در گفت‌وگو  باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص آخرین وضعیت دستگاه‌های دیالیز در کشور، اظهار کرد: در حال حاضر ۳۰۰ تخت دیالیز، توسعه و جایگزین تخت‌های قدیمی شده است و بر اساس برنامه ریزی‌های انجام گرفته تعداد ۱ هزار و ۵۰۰ دستگاه دیالیز در سراسر کشور با اولویت مناطق محروم و کمتر برخوردار توزیع شده است.
 
او با اشاره به اینکه استاندارد بین‌المللی نسبت بیمار به تخت در دنیا ۴.۶ است، ادامه داد: با توزیع دستگاه‌های جدید دیالیز تا به این لحظه  نسبت بیمار به تخت ۴.۳ است و بر اساس برنامه ریزی‌ها تا پایان ۱۴۰۰ این نسبت به عدد ۴ می‌رسد.
 
شادنوش با بیان اینکه یکی از اشکالات کار متمرکز نبودن اعتبارات و منابع ویژه بیماران خاص است، تأکید کرد: اعتبار بیماران خاص مخصوص وزارت بهداشت نبوده و چندین سازمان یک اعتبار مشترک برای بیماران خاص دارند. 
 
رییس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت بیان کرد: وزارت بهداشت نظر پیشنهادی خود را در زمینه تأمین اعتبار بیماران خاص  داده است و منتظر تأیید نهایی آن هستیم.
 
او در پایان یادآوری کرد: کمیسیون تلفیق تصویب کرده است که ۵ هزار میلیارد وام قرض‌الحسنه در اعتبارات اداره بیماران خاص  در نظر بگیرد و این پول صرف کمک به خانواده‌های کم بضاعت برای تأمین هزینه‌های درمانی بیماران خاص می‌شود. این اقدام برای اولین بار در ایران انجام  می‌شود.
کد مطلب : ۶۶۱۵
نام شما

آدرس ايميل شما