۰

تولدهای بدون ازدواج در اروپا افزایش یافته است

تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۱۵
کد مطلب : ۶۲۶
تولدهای بدون ازدواج در اروپا افزایش یافته است
سالم خبر: روند رو به رشد سریع تولد فرزندان خارج از ازدواج والدین نشانه تغییرات مهمی در نگرش افراد نسبت به تشکیل خانواده دارد. فرزندآوری در دهه ۶۰ میلادی و پیش از آن در خارج از چهارجوب ازدواج عملا غیرممکن بود و در صورت وقوع به عنوان یک راز در میان افراد فامیل باقی می‌ماند. این روند در طی دهه‌های گذشته تغییر چشمگیری کرده است و در سال‌های اخیر بسیاری از مردم اروپا فرزندان خود را خارج از چهارچوب ازدواج به دنیا می‌آورند.

به گزارش یورونیوز بسیاری از کشورهای اروپایی با تغییر در قوانین مدنی خود حقوق برابر برای فرزندانی که به داخل و خارج از ازدواج متولد می‌شوند ایجاد کرده‌اند. به همین دلیل بسیاری از زوج‌های اروپایی ترجیح می‌دهند تا بدون ثبت پیوند زناشویی با یکدیگر زندگی کرده و صاحب فرزند شوند. بسیاری از زوج‎های اروپایی جشن عروسی را بهانه‌ای برای شادمانی می‌دانند و در عوض مسائل قانونی مرتبط با ازدواج را دست و پا گیر می‌خوانند و به همین علت ترجیح می‌دهند تا روابط عاطفی خود را به طور رسمی ثبت نکنند.

طبق آمار ارائه شده در یوروستات، موسسه آمار اروپا واقع در لوکزامبورگ، در سال ۲۰۱۶ نزدیک به ۶۹.۶ درصد از نوزادان ایسلندی در رابطه عاطفی خارج از ازدواج متولد شده‌اند. فرانسه با ۵۹.۷ درصد و اسلوونی با ۵۸.۶ درصد در رتبه دوم و سوم بیشترین تعداد فرزندان متولد شده از روابط خارج از ازدواج را دارا هستند.

در مقابل ترکیه با ۲.۹ درصد ، یونان با ۹.۴ درصد و مقدونیه با ۱۲.۰ درصد به ترتیب کمترین میزان تولد فرزندان خارج از ازدواج را در اروپا داشتند.
بررسی‌های جامع بر روی مسائل خانواده در سه دهه اخیر در اروپا حاکی از آن است که تغییر قابل توجهی در میزان تولد فرزندان خارج از رابطه ازدواج در طی این مدت زمانی رخ داده است. در سال ۱۹۸۶ میلادی بیشترین تولد خارج از ازدواج متعلق به کشورهای ایسلند (۵۰.۸ درصد)، سوئد (۴۸.۴ درصد) و دانمارک (۴۳.۹ درصد) بود و کشورهای قبرس (۰.۵ درصد) مالتا (۱.۵ درصد) و یونان (۱.۸ درصد) در انتهای فهرست قرار داشتند.
 
با بررسی تغییرات در طی سه دهه گذشته مشخص می‌شود که کشورهای بلغارستان، هلند، اسلواکی، بلژیک و جمهوری چک بیشترین میزان تغییرات را در این بازه زمانی داشته‌‍اند به گونه‌ای که، درصد فرزندان متولد شده خارج از ازدواج در این کشورها در طی ۳۰ سال بین بیش از ۵ برابر شده است.

در مجموع کشورهای اروپای شمالی و مرکزی بیشترین درصد فرزندان خارج از ازدواج و کشورهای اروپای شرقی کمترین میزان فرزندان خارج از ازدواج را در طی سه دهه گذشته به ثبت رسانده‌اند.

کد مطلب : ۶۲۶
نام شما

آدرس ايميل شما