۱

واکسن آلرژی بادام زمینی در راه است

تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۹
کد مطلب : ۶۰۵
واکسن آلرژی بادام زمینی در راه است
سالم خبر: امروزه حساسیت ها و آلرژی های مختلف به مواد غذایی از جمله بادام زمینی به ویژه کره ی بادام زمینی کام بسیاری را در سطح جهان تلخ کرده است، به همین دلیل نیز تحقیقات بسیاری در زمینه کشف دارو و واکسن های مختلف برای حل این معضل انجام می گیرد که تاکنون نتیجه ی قاطعی به عمل نیامده است .

اما به تازگی واکسنی در دست تهیه و توسعه است که در آینده که نمی دانیم چه زمانیست ممکن است منجر به درمان آلرژی به بادام زمینی شود.

براساس گزارش نیوزویک محققان دانشگاه میشیگان توانستند اسپری بینی ای را تولید کنند که در مواجهه با واکنش های آلرژیک ، می تواند به عنوان یک مقاوم عمل کند . به گفته دانشگاه میشیگان، محققان تقریبا 20 سال صرف راه اندازی ایمن سازی بیماران در برابر آلرژی های بادام زمینی کرده اند.

با توجه با آزمایش های بالینی که در حال حاضر بر جوندگان انجام می شود و نتایج موفقیت آمیزی نیز در بر داشته است بدین معنا   نیست که همان آزمایش ها بر انسان نیز همان تاثیر را داشته باشد. با این حال موفقیت در یک مدل آزمایشگاهی، گام مهمی در این عرصه محسوب می شود.

محققان کار خود را با ایجاد آلرژی به بادام زمینی در موش ها آغاز کردند. در این آزمایش ، موش ها واکنش های مشابهی با انسان داشتند. موش ها نیز همانند انسان ها تحت "آنافیلاکسی" قرار می گرفتند بدین معنا که آنها نیز دچار خارش پوست و مشکلات تنفسی می شدند.

دانشمندان موش هایی که به بادام زمینی حساسیت دارند به مدت سه ماه مورد تجویز اسپری ضد آلرژی قراردادند بدین معنا که این موش ها تحت ایمونوتراپی؛  تغییر در نحوه عملکرد سیستم ایمنی بدن در برابر بادام زمینی قرار گرفتند پس از این دوره دو هفته های موش های درمان شده دیگر واکنس حساسیت زایی به بادام زمینی نداشتند.

وزارت دفاع امریکا و گروه تحقیقات و آموزش آلرژی به مواد غذایی در این کشور برای این تحقیق ، بودجه ای ویژه اختصاص داده اند.
 
کد مطلب : ۶۰۵
نام شما

آدرس ايميل شما