۱
پودر خوشبوی جانسون دردسر ساز شد

شرکت جانسون & ‌‌جانسون محکوم به پرداخت 117 میلیون دلار غرامت شد

تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۲
کد مطلب : ۶۰۳
شرکت جانسون & ‌‌جانسون محکوم به پرداخت 117 میلیون دلار غرامت شد
سالم خبر: استفان لانزو، بانکدار بازنشسته ای که چندین دهه از پودر تالک شرکت جانسون & جانسون استفاده می کرد  طی شکایتی مدعی شد مبتلا به بیماری مزوتلیوما ( نوعی سرطان بدخیم پوست) شده است و پودر جانسون دلیل ابتلای او به این بیماری بوده است.

در پی این شکایت شرکت های جانسون & جانسون و میریس موظف به پرداخت 37 میلیون دلار غرامت به این فرد شدند.اگر چه این ماجرا به اینجا ختم نشد و هیات منصفه دادگاه نیوجرسی، دستور داد که این دو شرکت 80 میلیون دلار نیز به عنوان تخفیف مجازات باید پرداخت کنند.
 
به گزارش فیرزفارما، این هیات منصفه تایید کرد  که "هر دو شرکت به طور عمدی و با بی اعتنایی به حقوق آقای لانزو وارد عمل شدند" و به همین دلیل نیز هیأت منصفه علاوه بر رای گذشته به شرکت جانسون & جانسون دستور داد که 55 میلیون دلار و شرکت میریس باید 25 میلیون دلار بابت جبران خسارات وارد شده به او را هزینه کنند. جانسون & جانسون این ادعا که محصولاتش موجب سرطان میشود را رد کرد و خواهان تجدید نظر شد.
 
پرونده ی استفان لانزو،  نخستین پرونده ای  بود که نشان می داد که پودر تالک جانسون موجب نوعی سرطان بد خیم پوست
می شود. اگر چه شرکت جانسون & جانسون در پرونده ای مشابه در کالیفرنیا نیز در گیر بود و دادگاه به نفع این شرکت رای داد اما  این شرکت علاوه بر این پرونده باید برای دفاع در6610 پرونده مشابه درباره عارضه‌های جانبی پودر تالک خود را آماده کند.


سرطان مزوتلیوما (Mesothelioma)، یکی از سرطان‌های بسیار خطرناک است که  برروی قلب، بیضه‌ها در مردان، تخمدان در زنان و سایر قسمت‌های بدن اثر می‌گذارد؛ این سرطان در آمریکا هر ساله حدود ۲۵۰۰ نفر را مبتلا می‌کند که اغلب در رده سنی ۶۰ تا ۸۰ سال قرار دارند اگر چه شیوع آن در مردان بیش از بانوان است.
 
لانزو شاکی شرکت جانسون & جانسون نیز که به سرطان مزوتلیوما مبتلاست مدعی است که این شرکت از آزبست که نوعی ماده سرطان زاست در پودر تالک خود استفاده می کند.
سخنگوی شرکت جانسون & جانسون گفت: "چندین تیم ارزیابی علمی از محققان که مستقل از این شرکت هستند اثبات کرده اند که پودر بچه این شرکت شامل آزبست نیست و به همین دلیل نیز بلافاصله درخواست تجدید نظر خود را اعلام کردیم."
 
به رغم ادعای شرکت جانسون نتیجه تحقیقات شرکت حقوقی لوی کونیگسبرگ نشان می داد که وجود آزبست در برخی محصولات شرکت جانسون & جانسون در دهه های 1960 و 1970 و حتی در دهه های 1990 و 2000 اثبات شده بود. این شرکت حقوقی ادعا کرد که شرکت جانسون & جانسون به یک جایگزین امن تر مانند ذرت نیز می توانست  تکیه کند، اما به دلیل "نگرانی های بازاریابی و دادرسی" این امر منسجم نشده بود.
 
جانسون & جانسون  در حال حاضر درخواست تجدید نظر در مورد حکم 417 میلیون دلاری و 72 میلیون دلار را کرده است. در موارد دیگر، هیئت منصفه، شاکیان 55 میلیون دلار، 70 میلیون دلار و 110 میلیون دلار را به دادگاه معرفی کرده است. جانسون و جانسون  قول داده است هر خسارتی که مربوط به محصولاتش  است را پرداخت خواهد کرد.
 
 
کد مطلب : ۶۰۳
نام شما

آدرس ايميل شما