۱
۱

روزگار بیماران پارکینسون در هند روزگار سختی ست

تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۴
کد مطلب : ۵۸۶
روزگار بیماران پارکینسون در هند روزگار سختی ست
سالم خبر : حدود 30 میلیون نفر در هند از انواع مختلف اختلالات عصبی و روانی رنج می برند و میزان شیوع آن به میزان 2 هزار و 394 بیمار در هر ده هزار نفر از جمعیت است. اگر چه درصد ابتلا به این نوع بیماری ها از جمله آلزایمر و پارکینسون در هند بالاست اما به همین انداره آگاهی در مورد اشکال مختلف این گونه اختلالات عصبی در این کشور بسیار اندک است.

همین عدم آگاهی موجب شده است که افراد مبتلا به این بیماری رنجی مضاعف را تجربه کرده و در معرض سوتفاهم های جامعه و قرار گرفته و سرخورده از جامعه کنج عزلت برگزینند.

با توجه به عدم آگاهی و درک جامعه ، اختلالات عصبی اغلب با تابوهای مختلف مواجه می شوند که به شدت بر زندگی بیماران تأثیر می گذارد و مانع از درمان آنان می شود و در بیشتر مواقع مشکلات اینگونه بیماران حادتر می شود. به همین دلیل نیز بیماران عصبی هند در اغلب موارد یا از بیماری خود آگاهی ندارند یا در صورت آگاهی کمتر به سراغ درمان می روند . به همین دلیل نیز به گفته ی برخی مسوولان بهداشتی این کشور مرگ و میر این بیماران در هند از روز به روز در حال افزایش است.

براساس یک مطالعه اخیر، تعداد مرگ و میر ناشی از اختلالات عصبی بین سال های 1990 تا 2015 در سراسر جهان 36.7 درصد افزایش یافته است. یک گزارش منتشر شده در The Lancet در سال 2015 توسط پروژه جهانی (GBD) ادعا کرد که بیماری های عصبی شامل 16.8 درصد مرگ و میر جهانی است .

درمان با بیماری عصبی یک مبارزه روزمره است. مهم است که ما به عنوان یک جامعه خود را برای کمک به بیماران عاطفی و اجتماعی با ایجاد یک فرهنگ فراگیر انجام دهیم. این امر می تواند تنها با بالا بردن آگاهی در مورد بیماری هایی مانند آلزایمر، پارکینسون، صرع، اختلالات مربوط به سکته مغزی، ام اس ، آلزایمر و غیره به دست آورد.
 
کد مطلب : ۵۸۶
برچسب ها
هند پارکینسون
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
آمار خوبی بود