۰
مدیرعامل انجمن هموفیلی ایران اعلام کرد:

میزان تولید داروی بیماران هموفیلی در کشور پایین است

تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۲۴
کد مطلب : ۵۸۳
میزان تولید داروی بیماران هموفیلی در کشور پایین است
سالم خبر: مدیرعامل انجمن هموفیلی ایران اعلام کرد: میزان تولید داروی بیماران هموفیلی در داخل کشور پایین است و مجبور به استفاده از داروهای وارداتی برای بیماران هستیم.

احمد قویدل با بیان این مطلب افزود: زمانی می توانیم به بهانه حمایت از خودکفایی ملی مانع واردات داروی خارجی شویم که خود داروی با کیفیت و استاندارد در کشور تولید کنیم.

وی افزود: طی دو سال گذشته تنها یک شرکت داروسازی داخلی اقدام به تولید داروی بیماران هموفیلی کرده است که اگرچه داروهای با کیفیت عرضه می کند اما میزان تولید کفاف بیماران هموفیلی کشور را نمی دهد و دیگر آنکه هنوز فاقد گواهینامه بین المللی است.

قویدل با بیان اینکه دسترسی به دارو نسبتی بین‌المللی دارد که عدد مبنای آن «یک» است، اظهار داشت:  فدراسیون جهانی به کشورهایی که سطح دسترسی آنها به دارو 8 است را در برنامه اهدای دارو قرار داده است. این در حالیست که سهم ایران سهم ایران 4/2 درصد و شامل داروهای فاکتور 8 و 9، فیبرونوژن، فای بای، humit  و فاکتور 13 است.

مدیرعامل انجمن هموفیلی ایران در ادامه بزرگترین چالش بیماران هموفیلی در کهنسالان و میانسالان را شامل پروستات، پوکی استخوان و دیابت دانست و افزود: این موارد در بیماران باید از طریق داروهای مهارکننده کنترل شود و این چالش فقط در جامعه هموفیلی دیده می شود.

وی با اشاره به اینکه میزان دسترسی بیماران هموفیلی به داروها پایین است،عنوان کرد: در صورت پایین بودن این دسترسی بیماران با انواع معلولیت ها، اختلالات انعقادی و گاها جان  بیماران باردار با مخاطره  مواجه می شود. در صورتی که فرآورده های خونی در کشور به میزان هر فرد موجود باشد، مشکل دسترسی به داروها را نخواهیم داشت.

قویدل به 28 فروردین ماه مصادف با 17 آوریل روز جهانی هموفیلی اشاره کرد و گفت: با توجه به گستره حوزه ارتباطات و شبکه های اجتماعی شعار امسال انجمن هموفیلی ایران " اشتراک گذاری دانش ما را توانمند می کند" نامگذاری شده است و به دنبال این شعار درنظر داریم برخی بیماران که جان خود را از هموفیلی نجات دادند تجربه و دانش خود را نسبت به این حوزه طی مراسم روز جهانی هموفیلی به اشتراک قرار دهند.
وی در خصوص برگزاری مراسم روز جهانی هموفیلی تصریح کرد: انجمن هموفیلی ایران در روز 28 فروردین مراسم این روز گرامی در کانون پرورشی کودکان و نوجوانان  واقع در خیابان حجاب از ساعت 16:30 برگزار می کند.
 
 
کد مطلب : ۵۸۳
نام شما

آدرس ايميل شما