۱
مدیرعامل انجمن آلزایمر ایران اعلام کرد:

مراقبت کنندگان بیماران آلزایمر آموزش تخصصی می بینند

تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۴
کد مطلب : ۵۴۶
مراقبت کنندگان بیماران آلزایمر آموزش تخصصی می بینند
سالم خبر: مدیرعامل انجمن آلزایمر ایران از انتظار این انجمن جهت  اخذ مجوز آموزش مراقبت کننده بیماران آلزایمر در منزل از وزارت بهداشت، درمان و علوم پزشکی خبر داد و گفت: این آموزش به اشتغالزایی و مراقبت کنندگان آموزش دیده بیماران در منزل کمک می کند.

معصومه صالحی در گفت و گو با سالم خبر با بیان اینکه آلزایمر درمان قطعی ندارد و قابل کنترل است، گفت: ما سعی داریم در روز 30 شهریور، روز جهانی آلزایمراقدام به اطلاع رسانی هر چه گسترده تر در این زمینه کرده تا با آموزش پیشگیری، تشخیص زودهنگام داده شود.

وی در خصوص داروهای قابل استفاده در آلزایمر اظهار داشت: با وجود گرانی داروهای خارجی این بیماری، مجبور به استفاده از این داروها هستیم چرا که بضاعت چندانی در تولید دارو برای این بیماری نداریم و امیدواریم با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از کالای داخلی تولیدات دارویی در کشور به ویژه در این زمینه افزایش یابد تا به  داروهای خارجی وابسته نباشیم.

مدیرعامل انجمن آلزایمر ایران در خصوص آموزش مراقبت کنندگان بیماران آلزایمر تصریح کرد: فرصت و پیشقدمی در زمینه آموزش مراقبت کننده بیماران آلزایمررا باید جهت اشتغالزایی و فراهم آوردن بستری برای تربیت افراد ماهر و آموزش دیده در این زمینه را باید مغتنم دانسته و وزارت بهداشت، درمان و علوم پزشکی مجوز برگزاری این آموزش ها را به ما هر چه زودتر ارائه کند.

صالحی با اشاره به اینکه این انجمن با هدف ارتقای تکنیک زندگی و مراقبان تشکیل شده است، افزود: مراقبت و توانبخشی روزانه، پیشگیری و کمک های حمایتی بیماران در انجمن انجام می شود.

وی در خصوص فعالیت انجمن آلزایمر ایران گفت: این انجمن بعنوان عضو دائم جهانی شناخته شده و گواهینامه های بین المللی اخذ کرده است. همچنین دانشجویان در بخش آموزش و پژوهش کارورزی خود را در این انجمن انجام می دهند.

مدیر عامل انجمن آلزایمر ایران تعرفه ویزیت بیماران آلزایمر در انجمن را حداقل و برای افراد بی بضاعت رایگان دانست و تصریح کرد: انجمن در مراقبت روزانه از ساعت 8 صبح تا 14 بعد از ظهر خدمات فیزیوتراپی جسمی و ذهنی و توانبخشی جسمی و ذهنی را از طریق کارشناسان ارشد به بیماران ارائه می کند.
 
کد مطلب : ۵۴۶
نام شما

آدرس ايميل شما