۰
وزیر بهداشت و درمان در پاسخ به سوال سالم خبر گفت:

با کسانی که بخواهند صنعت داروی کشور را تحت تاثیر خواسته‌های خود قرار دهند برخورد می‌کنم

تاریخ انتشار :
شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۱۰
کد مطلب : ۵۳۳۷
با کسانی که بخواهند صنعت داروی کشور را تحت تاثیر خواسته‌های خود قرار دهند برخورد می‌کنم
سالم خبر: برخی افکار خاص و شاید منحطی که سالهاست در صندوقچه‌ی سیاست‌های تاریخ مصرف گذشته‌ی صنعت دارو خاک می خورد این روزها مجال بروز و ظهور پیدا کرده است به طوری که فرصت یافته تا نه تنها در اخباردست به دست بچرخد که در خروجی تصمیمات قرارگاه سازمان غذا و دارو نیز تاثیرگذار باشد.

به گزارش سالم خبر؛ چگونگی تاثیرگذاری تک تک اعضای قرارگاه سازمان غذا و دارو در تصمیمات اخیر و بحث برانگیز در صنعت داروسازی کشور هنوز سوالی بی پاسخ و محل مناقشه است. اما واقعیتی که تاکنون دست داده است این است که برخی اجزای این صنعت
که در میزان ایجاد ارزش افزوده تولیدات آنها نسبت به سایر حلقه های تامین و به ویژه تولید دارو محل بحث فراوان وجود دارد؛ تلاش می کنند بر کل این صنعت حاکمیت و برای آنان تعیین تکلیف کنند.

ردپای ایجاد انحصار در عرصه صنعت داروی کشور تا جایی مشهود است که در بند بند برخی ابلاغیه ها و دستورات سازمان غذا و دارو می توان آن را یافت.

سعید نمکی وزیر بهداشت و درمان درگفت و گو با سالم خبر در پاسخ به این سوال که چگونه است نفوذ برخی اشخاص خاص بر مجموعه ی سازمان غذا و دارو به ویژه قرار گاه به گونه ای مشهود است که هر مطلبی توسط این
گروه مطرح می شود بلافاصله در سخنان وزیر و مدیران سازمان غذا و دارو و حتی ابلاغیه ها منعکس می شود، گفت: تا زمانی که بنده پشت میز این وزارت هستم هیچ کس حق و توان نفوذ روی هیچ عنصری را ندارد.

وی همچنین تاکید کرد: اگر جایی احساس کنم فرد یا گروهی با لابی و فشار تلاش می کنند تصمیماتی که در این حوزه گرفته می شود را تحت تاثیر خواسته های خود قرار دهند با آن برخورد خواهم کرد.

نمکی همچنین تغییرات مداوم در مدیریت و شاکله ی سازمان غذا و دارو را اینگونه توضیح داد که علت ورود من به ایجاد تغییرات در سازمان غذا و دارو همین بود که
شکایاتی مبنی بر عدم وجود عدالت در بررسی و رسیدگی به پرونده ها وجود دارد یا برخی تسهیلات ویژه دریافت می کردند. من به لطف خدا در حال جمع کردن بساط همه این موارد هستم و به منصوبین خود تاکید کرده ام جز بر سبیل عدالت، حق هیچ گونه فعالیتی ندارند.

وی با بیان اینکه باید از زوایای مختلف به برخی قضایا نگاه کرد اظهار داشت: من از روزی که وارد وزارتخانه شده ام به گروه ها و حلقه مختلف زنجیره تامین دارو تاکید کرده ام که از دست هم نزنید و در کار هم اخلال ایجاد نکنید. حرفم این بوده که باید در کنار هم و دست دست یکدیگر کار کنیم تا بتوانیم
به مردم خدمت کنیم.
 
نمکی گفت: من به عنوان وزیر بهداشت وظیفه دارم تابع حق، حقیقت و مدافع مردم باشم. در صنعت دارو هم هر جا هرکسی خواسته اقدام به سرمایه گذاری کند بنده ترغیب و تشویق کرده ام.
 
وزیر بهداشت و درمان با بیان اینکه به همه هم پیغام داده ام هر کسی در صنعت دارو، سرمایه گذاری ای بکند که موجب ارتقای این صنعت باشد در کنارش خواهم ماند، تاکید کرد: اما اگر صنعت داخلی، دارویی تولید کند اجازه واردات آن را نخواهم داد.
 
وی همچنین اظهار داشت: برخی از فعالان حوزه دارو هم واردکننده هستند و هم تولید کننده؛ به این
فعالان هم توصیه کرده ایم تلاش کنند کالاهای وارداتی خود را در داخل تولید کنند و به این سمت حرکت کنند. ما هم تلاش می کنیم در قالب ظرفیت های وزارتخانه و سازمان غذا و دارو در کنار آنها باشیم و به آنها کمک کنیم.

نمکی با تاکید برحمایت از تولید داخل مشروط بر ارتقای کیفیت دارو همچین گفت: ما تلاش می کنیم تمام پروسه های دست و پاگیر برای نیل به این هدف حذف شوند و در این راستا اقدامات لازم را انجام می دهیم. اما لازم است تاکید کنم که حمایت ما از تولید داخل به شرط ارتقا در زمینه کیفیت فراورده های تولید شده است .
 
کد مطلب : ۵۳۳۷
نام شما

آدرس ايميل شما