۰

شیوع بالای بیماری کبد چرب در کشور

تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۲۲
کد مطلب : ۵۲۲۷
شیوع بالای بیماری کبد چرب در کشور
سالم خبر : شیوه بالای کبد چرب و چاقی معضل جدی در جامعه است.
 
به گزارش سالم خبر، امیر علی سهراب پور رییس شبکه هپاتیت ایران و معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران در نشست خبری همایش هپاتیت‌های ویروسی که صبح امروز در پژوهشکده بیماری‌های گوارش و کبد برگزار شد،گفت : به روز جهانی هپاتیت در ۲۸ جولای برابر با ۶ مرداد نزدیک می‌شویم؛ این روز جهانی نامگذاری شد تا جهانیان در یک روز خاص به این بیماری و راهکار‌های مقابله با آن بپردازند.
 
وی با اشاره به اینکه هپاتیت به معنای التهاب کبد است، ادامه داد: عوامل مختلفی می‌تواند موجب التهاب شود البته هپاتیت‌های دارویی هم داریم یا در برخی موارد کبد چرب باعث بروز این التهابات می‌شود.
 
سهراب پور گفت: اغلب هپاتیت ویروسی هستند و به ۵ گروه هپاتیت A,B,C,D و E تقسیم می‌شوند؛ توجه داشته باشید هر کدام از این هپاتیت‌ها منشا جداگانه‌ای دارند، اما همگی از نظر درگیر کردن کبد مشترکند.
 
هپاتیت‌های ویروسی؛ دغدغه اصلی جامعه سلامت
 
رییس شبکه هپاتیت گفت: هپاتیت‌های مزمن ویروسی هپاتیت A و هپاتیت C هستند که امروزه به دغدغه اصلی ما تبدیل شده‌اند، اما سایر گروه‌های هپاتیتی مثل هپاتیت A مدت زمانی بیمار را درگیر کرده و اغلب بعد از مدتی خود به خود از بین می‌روند.
 
وی تاکید کرد: تمرکز ما در این همایش روی هپاتیت‌های B و C خواهد بود که شیوع آنها رو به افزایش است و نیاز به مواجهه جدی دارد.
 
سهراب پور با اشاره به شیوع بالای کبد چرب و اختلالات کبدی در کشور تصریح کرد: با توجه به ساختار فرهنگی کشورمان کم‌تر با سیروز‌های الکلی مواجه می‌شویم، اما مواردی مثل چاقی شیوع بالایی در کشور ما دارند و می‌توانند باعث ایجاد چنین اختلالاتی شود.
کد مطلب : ۵۲۲۷
نام شما

آدرس ايميل شما