۲

Superblood امیدی جدید برای درمان سرطان های مرگبار

تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۴۶
کد مطلب : ۴۹۹
Superblood  امیدی جدید برای درمان سرطان های مرگبار
سالم خبر: داروهای سرطانی جدید طی سال های اخیر نتایج خوشایندی به بیماران ارائه نداده اند. زیرا بسیاری از این داروها در همان مراحل اولیه ناکارآمدی خود را در برابر این بیماری مهلک اثبات کرده اند. اما یک خبر خوشایند آنکه انکولوژیست ها به تازگی ماده شیمیایی جدیدی به نام سوپربلاد superblood را کشف کرده اند که از لحاظ شیمیایی برای تولید داروهای ضد سرطان مانند داروی  L-asparaginase عمل می کند و آنزیمی تولید می کند که مواد مغذی برای رشد و تکثیر سلول های سرطانی را از بین می برد.

به گزارش ان بی سی نیوز بعضی از دانشمندان سرطان معتقدند که دوزهای مربوط به superblood می تواند در برابر انواع سرطان مقاومت کند که داروهای کنونی قابلیت درمان آن ها را ندارند. این نوع روش درمان شامل سرطان پستان سه گانه ، سرطان پانکراس ، سرطان کبد، تخمدان و کولون می باشد.

دکتر ولادیمیر موزیکانتوف، استاد داروسازی دانشگاه پنسیلوانیا در فیلادلفیا می گوید: "ایده ی این شیوه درمان آن بود که برخی از این سلول های سرطانی به شدت با مواد مغذی در جریان خون متابولیزه شده اند. "اگر شما سلول های قرمز خون را با آنزیم هایی که باعث تخریب  مواد مغذی مورد نیاز سلول های سرطانی می شود را بارگذاری کنید، سلول های سرطانی بدلیل عدم رسیدن مواد مغذی ، از گرسنگی نابود می شوند."
تحقیقات مربوط به Superblood به سرعت در حال پیشرفت است.

 شرکت داروسازی Rubius Therapeutics که در بوستون مستقر است ، نزدیک به 250 میلیارد دلار از بودجهسرمایه گذاران خود را را برای حمایت از آزمایشات بالینی درمان superblood ، افزایش داده است. این شرکت همراه با شرکت های داروسازی EryDel در میلان ایتالیا و شرکت  Erytech Pharma در لیون فرانسه که در انتظار تصویب داروی درمان لوسمی لنفوبلاستی حاد خود هستند بطور مشترک در حال کار برای توسعه روش superblood و رسیدن به نتایج امیدوارکننده  هستند .

فراتر از سرطان

Superblood در برابر لوسمی لنفوبلاستیک حاد نیز مؤثر شناخته شده است، و در پنج سال آینده باید بفهمیم که آیا این روش درمان دارو در برابر سایر سرطان های مرگبار موثر واقع می شود یا خیر. اما این دارو اگر در درمان سرطان نیز موثر واقع شود همچنین می تواند در برابر بیماری های دیگر، از جمله سکته مغزی و بیماری های دیگر مانند بیماری مولتیپل اسکلروز، مورد استفاده قرار گیرد.

متخصص داروسازی ، ولادیمیر موزیکانتوف می گوید: انواع برنامه های کاربردی برای استفاده از سلول های قرمز خون برای انتقال مواد دارویی از قبیل جلوگیری از لخته شدن خون در شریان های مغزی که پروتئین های موجود در مغز که به سلول های مغزی متصل می شوند وچود دارد و می توانند برای واکنش ایمنی بدن مورد استفاده قرار بگیرند. من واقعا معتقدم که پتانسیل بالقوه انتقال دارو با استفاده از گلبول قرمز بسیار بالا است."
 
کد مطلب : ۴۹۹
نام شما

آدرس ايميل شما