۰
رییس انجمن نورویورولوژی در گفت و گو با سالم خبر:

25 درصد از مردان ایرانی مشکلات ادراری دارند

مشکلات ادراری عامل بروز سرطان پروستات در مردان است
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۵۶
کد مطلب : ۴۹۶۱
25 درصد از مردان ایرانی مشکلات ادراری دارند
سالم خبر: رییس انجمن نورویورولوژی اعلام کرد: 25 درصد از مردان ایرانی مشکلات ادراری دارند. 

مهری مهراد درگفت و گو با سالم خبر،گفت: به طور متوسط نیمی از مردان بالای ۶۰ سال کشور دچار این مشکلات هستند به طوری که با برخی بیمارانی مواجهیم که به مدت پنج سال از بی اختیاری ادرار رنج می‌برند و هنوز به پزشک مراجعه نکرده اند که باید هر چه سریع‌تر برای درمان به متخصص اورولوژی مراجعه کنند.

وی افزود: بی اختیاری ادراری به علت اختلال در عصب‌های مثانه بوده و به راحتی به صورت سرپایی و مصرف دارو قابل درمان است.

این متخصص همچنین گفت: مشکل و قطره قطره شدن در دفع ادرار، تکرر ادرار در شب و قطع و وصل شدن آن از عوارض ادراری پروستات در افراد میانسال است که روش‌ها و تکنولوژی‌های جدیدی برای درمان بی‌اختیاری مردان ابداع شده که از طریق جراحی‌های سرپایی و در برخی موارد بدون نیاز به جراحی می‌توان این مشکل را در افراد میانسال برطرف کرد. ‏

مهراد با اشاره
به عوارض جراحی پروستات به خصوص جراحی رادیکال پروستات همچون بی‌اختیاری ادرار و ناتوانی جنسی در مردان، گفت: غده پروستات درهمه مردان وجود دارد. اما پس از سن ۳۵ سالگی بزرگ تر می‌شود و عارضه ایجاد می‌کند.

وی مشکلات باروری را یکی از مشکلات خانواده‌ها دانست که موجب از هم گسیختگی ارکان خانواده می‌شود و افزود: برای بیماران مبتلا به عوارض جراحی پروستات روش جدید درمانی در مرکز دیابت تهران انجام می‌شود به طوری که فاکتورهای رشد فرد از خون فرد گرفته و دوباره به او تزریق می‌شود که این روش در بیماران تاثیرگذار است.

مهراد با بیان اینکه بی‌اختیاری ادرار علل مختلفی دارد که در مردان دیابت، پروستات و ام‌ ‌اس را شامل می شود، گفت: بی‌اختیاری ادرار چهار نوع مختلف دارد که در نوع اول فرد با افزایش فشار داخل شکم از جمله هنگام سرفه، عطسه و ورزش دچار بی‌اختیاری ادرار می‌شود. نوع دوم بی‌اختیاری، فوریتی است و نوع سوم ترکیب نوع اول و دوم به
شمار می‌رود.

وی ادامه داد: در نوع چهارم فرد در شبانه‌روز دچار بی‌اختیاری بوده و باید به صورت کامل از پوشک های بزرگسالان استفاده کنند.

مهراد تاکید کرد: میلیون‌ها نفر در دنیا دچار بی‌اختیاری ادرار هستند که نگه داشتن ادرار می‌تواند به تدریج موجب بی‌اختیاری ادرار در افراد شود. بنابراین والدین باید همواره این توصیه را به کودکان خود داشته باشند که از نگه داشتن ادرار در مثانه اجتناب کنند.

عفونت و التهاب پروستات در مردان

رییس انجمن نورویورولوژی با بیان اینکه عفونت و التهاب پروستات یا پروستاتیک می‌تواند حاد یا مزمن باشد، گفت:  ابتلا به عفونت و التهاب پروستات در مردان ممکن است در هر سنی رخ دهد اما پروستات حاد وقتی رخ می‌دهد که غده پروستات به طور ناگهانی ملتهب شود. البته به ندرت اتفاق می‌افتد اما می‌تواند موجب عفونت چرکی، تب و بند آمدن ادرار در موارد وخیم التهاب پروستات شود.

مهراد پروستات مزمن را التهاب مکرر یا دراز
مدت پروستات دانست که این التهاب از التهاب حاد پروستات شایع‌تر است و به طور معمول التهاب حاد پروستات وخیم نیست.

وی با بیان اینکه التهاب و عفونت حاد پروستات ممکن است به التهاب مزمن تبدیل شود، افزود:‌ علایم این نوع بیماری پروستات درد مزمن شکم، علایم تحریکی و انسدادی ادراری، کندی دفع ادرار، درد ناحیه نشیمن‌گاه و کمر و کاهش میل جنسی است.

وی ادامه داد: مردانی که از دوران نوجوانی مدت زیادی دوچرخه سواری یا سوار کاری انجام داده‌اند و مردانی که دچار تروما یا تصادف و آسیب به لگن و شکستگی آن شده‌اند، اگر دچار مشکلات ادراری چون دفع سخت یا مشکل در دفع داشته باشند یا جریان ادرار آنها قطع و وصل می‌شود، احتمال تنگی مجرا برای آنها وجود دارد.

رییس انجمن نورویورولوژی بیان داشت: اگر مردان مشکلی در دفع ادرار دارند باید توجه داشته باشند که این عارضه می‌تواند یک خطر تهدید‌کننده برای سلامت آن ها باشد و باید به پزشک مراجعه کنند.
 
 
کد مطلب : ۴۹۶۱
نام شما

آدرس ايميل شما