۰
شرکت داروسازی Pfizer اعلام کرد:

نخستین داروی ضد انعقاد خون کودکان Fragmin مهرتایید گرفت

تاریخ انتشار :
سه شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۴۹
کد مطلب : ۴۸۱۰
نخستین داروی ضد انعقاد خون کودکان Fragmin مهرتایید گرفت
سالم خبر: داروی ضد انعقاد شرکت داروسازی Pfizer با نام تجاری Fragmin به عنوان نخستین داروی ضد انعقاد خون کودکان از سوی سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) مورد تایید قرار گرفت.
 
به گزارش سالم خبر؛اداره غذا و داروی امریکا FDA استفاده از این داروی تزریقی را برای کاهش ترومبوآمبولیزون عروقی معنی دار (VTE) در بیماران یک ماهه و یک ساله مورد تأیید قرار داده است.
 
Fragmin نوعی از هپارین است که به عنوان یک داروی ضد انعقاد مورد استفاده قرار می گیرد که  ابتدا توسط FDA در سال 1994 برای بزرگسالان تایید شد.
 
اثربخشی Fragmin در کودکان براساس یک آزمایش واحد بر روی 38 بیمار مبتلا به ترومبوز وریدی عمدی و آمبولی ریه انجام شد که بیماران به
مدت سه ماه ، طبق وزن و سن شان ، دوزهای مختلفی از این دارو را برای ارزیابی های اولیه دریافت می کردند.
 
در مرحله ی تکمیل مطالعه ، 21 بیمار نتیجه ی مثبت دریافت کردند، 7 بیمار نسبت به این دارو واکنش عکس نشان دادند، 2 بیمار دچار تغییری نشدند این درحالیست که پس از آزمایش پیشرفت این بیماری در همه ی بیماران مورد آزمایش به جز یک نفر به طور کامل متوقف شد.

به گزارش فارما تایمز، ریچارد پذور، مدیر مرکز انکولوژی FDA در این زمینه نیز اعلام کرد که اکثر کودکان مبتلا به VTE در معرض ابتلا به بیماری های اولیه مانند سرطان یا بیماری های مادرزادی قلبی هستند.

ضمن آنکه این کودکان نه تنها با بیماری های جدی دیگری نیز دست و پنجه نرم می
کنند، بلکه شرایطی مانند VTE می تواند به عوارضی جدی تر و حتی مرگ آنان منجر شود.
 
او نیز به این موضوع اشاره کرد که پیش از تایید این دارو، هیج درمان دیگری قبل از آن مورد تایید و بررسی FDA برای درمان VTE  کودکان انجام نگرفته بود. با توجه به نیاز های مربوطه، FDA مجوز بررسی سریع داروی Fragmin را صادر کرد و برای مصرف این دارو ، آن را به عنوان اولین داروی ضد انعقادی خون برای کودکان بیمار معرفی کرد.
 
VTE معمولا به عنوان یک عارضه ثانویه از شرایط بالینی اصلی مانند سرطان، عفونت، بیماری های مادرزادی قلبی، و آسیب یا جراحی ایجاد می شود. این بیماری در کودکان خطر مرگ و میر وابتلا به سندرم پس از ترومبوسیت را افزایش می دهد.
 
کد مطلب : ۴۸۱۰
نام شما

آدرس ايميل شما