۰

۴۰ درصد تولیدات خارجی در حوزه پزشکی است

تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۰۱
کد مطلب : ۴۵۶۸
۴۰ درصد تولیدات خارجی در حوزه پزشکی است
سالم خبر : لاریجانی گفت: حدود ۴۰ درصد تولیدات خارجی به حوزه پزشکی مربوط است و این مطلب نشان دهنده کیفیت بالای آموزش پزشکی کشور است.
 
به گزارش سالم خبر از باشگاه خبرنگاران جوان، باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت صبح امروز در حاشیه مراسم دومین همایش سیاست‌گذاری آموزش عالی سلامت که در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروزه آموزش پزشکی در مسیر خوبی قرار گرفته به طوری که تعداد ۲۵۰ هزار دانشجو، ۲۰ هزار عضو هیئت علمی و ۶۶ دانشگاه و دانشگاه مشغول به تحصیل و فعالیت هستند.
 
وی ادامه داد: مقالاتی متعدد از سراسر کشور به این همایش ارسال شده و خوشبختانه نگاهی جدید در اداره دانشگاه‌ها ایجاد شده و مراکز آموزشی پاسخگوی جامعه و مسائل حوزه پزشکی است.
 
معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه رشد علمی بسیار خوبی در سال‌های اخیر در حوزه آموزش پزشکی ایجاد شده است که همگی نیاز کشور را برطرف می‌کنند و آموزش پزشکی بر اساس نیاز منطقه و کلان کشور به خوبی در حال انجام است، افزود: برنامه خوبی جهت تربیت نیروی انسانی طی پنج سال آینده در کشور مصوب شده و بر اساس برنامه‌های مصوب دانشگاه‌ها وظایف هر یک از دانشگاه‌ها در حوزه آموزش پزشکی ابلاغ شده است.
 
لاریجانی با اشاره به اینکه ۱۰ تا ۱۲ درصد از اعضای هیئت علمی در حوزه پزشکی مشغول به فعالیت هستند،‌گفت: ۳۰ تا ۴۰ درصد از تولیدات خارجی مربوط به حوزه پزشکی است و این مطلب نشان دهنده کیفیت بالای آموزش پزشکی در کشور است.
 
معاون آموزشی وزارت بهداشت اضافه کرد: رسالت آموزش و پژوهش به طور همزمان در دانشگاه دنبال می‌شود و امروزه تکنیک‌های جدیدی در انجام عمل‌های جراحی در بیمارستان‌های کشور می‌بینیم.
 
وی ادامه داد: ادغام آموزش پزشکی و ارائه خدمات آن کاری مهم و موفقیت‌آمیز بوده است و ما باید همزمان با انجام کار‌های آموزشی ارتباطات علمی را در داخل و خارج از کشور گسترش دهیم.
 
لاریجانی افزود: ایران از ظرفیت بالایی در حوزه آموزش پزشکی برخوردار است و ما باید از این پتانسیل به نحو احسن در راستای ارتقا کیفیت آموزش پزشکی در دانشگاه‌ها و حتی بیمارستان‌های آموزشی استفاده کنیم.
 
معاون آموزشی وزارت بهداشت تأکید کرد: دانشجویان دارای رتبه‌های بالا که در دانشگاه حین تحصیل جزو افراد استعداد‌های درخشان هستند و فعالیتشان در حوزه پزشکی برتر از سایر دانشجویان باشد با موافقت وزیر بهداشت می‌توانند بدون گذراندن طرح در آزمون تخصص شرکت کنند و ممنوعیت تحصیل پزشکان بدون انجام طرح برای این افراد برطرف شده است.
 
وی افزود: ما تمهیدات لازم را برای استعداد‌های درخشان و برتر جهت ادامه مسیر و ارتقای بار علمی‌شان در نظر گرفته‌ایم.
کد مطلب : ۴۵۶۸
نام شما

آدرس ايميل شما