۰
برترین استارت آپ‌های حوزه سلامت در سال  ۲۰۱۸ معرفی شدند

استارت آپ های سلامت محور با استقبال سالمندان و بیماران خاص روبه‌رو شده است

تاریخ انتشار :
يکشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۴
کد مطلب : ۴۰۸۹
استارت آپ های سلامت محور با استقبال سالمندان و بیماران خاص روبه‌رو شده است
سالم خبر: طی سال‌های اخیر بخش زیادی از بار بازارها روی دوش استارت آپ ها بوده است. استارت آپ‌هایی که با وجود آنکه تازه پا به عرصه‌ی فعالیت گذاشته اند اما تحولات بزرگی را در بازار ایجاد کرده اند.
 
به گزارش سالم خبر، سایت healthcareglobal  به معرفی برترین و تاثیر گذارترین استارت آپ‌ها در جهان پرداخته است. طبق این گزارش  نخستین و  تاثیرگذارترین استارت آپ دنیا Aira tech است که سی ان بی سی از آن به عنوان نوآورترین استارت آپ در جهان نام می برد.
 
 این استارت آپ اقدام به تولید یک تکنولوژی جدید پوشیدنی با قابلیت استفاده از هوش مصنوعی کرده است . این تکنولوژی نیاز افراد نا بینا یا کم بینا برای داشتن یک پرستار را از بین برده است و به جای آن به آنها عینکی با قابلیت تشخیص موقعیت وارایه راهکار و راهنمایی به فرد کم بینا یا نا بینا  داده است . این تکنولوژی موجب افزایش استقلال فرد نابینا می شود.
 
دومین شرکت مطرح در دنیای استارت آپ‌ها شرکت buoy health  است که تکنولوژی تازه ای را در اختیار بیماران قرار داده است. در واقع ابزاری که در اختیار بیماران قرار می گیرد مجهز به هوش مصنوعی و دارای تمامی داده های مورد نیاز برای یک مشاوره پزشکی است  و علایم بیماری فرد را به طور کامل  مطالعه می کند و بیمار می تواند مانند یک پزشک واقعی با آن مشاوره کند. حتی اگر علایم بیماری  فرد به گونه ای باشد که نیاز به آمبولانس داشته باشد، این سیستم امکان تماس خودکار با اورژانس و در خواست آمبولانس را دارد که مزیت بسیار مهمی است.
 
سومین شرکت تاثیرگذار در این صنعت carrot fertility است . این شرکت در سال ۲۰۱۶  راه اندازی شد و هدف اصلی آن تغییر برنامه ریزی ها و حتی هزینه‌های افراد برای باروری بود. این شرکت یک بانک اطلاعاتی و حجم بالایی از تخمک های افراد متقاضی را نگهداری می کند و اگر فردی برای باروری نیاز به استفاده از تخمک دیگران داشت ، می‌تواند اطلاعات  در مورد ویژگی های اهدا کننده  را دریافت کند و از تخمک های فریز شده برای بچه دار شدن استفاده کند. بخش اعظم کار در این شرکت توسط اپلیکیشن ها و تجهیزات مجهز به هوش
مصنوعی انجام می شود.
 
چهارمین شرکت  مطرح curology نام دارد که در حوزه مراقبت از پوست کار می کند.در این حوزه افراد نیازهای مختلفی دارند که  با یک دسته دارو قابل برآورده شدن نیستند. با استفاده از قدرت یادگیری و حفظ اطلاعات ماشین های دارای هوش مصنوعی، به این مشکل پاسخ داده شده است. افرادی که دارای مشکلات پوستی به خصوص اکنه هستند به لیستی از سوالات در مورد بیماری خود پاسخ می دهند و عکسی را در زوایای مختلف آپلود می کنند. سپس می توانند داروها و خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.این سیستم که کمتر از ۵ سال از راه اندازی آن گذشته است در امریکا با استقبال بسیاری روبه رو شده است.
 
پنجمین استارت آپ تاثیر گذار در سال قبل Docsynk نام دارد که از تمام نوآوری‌های موجود در دنیای تکنولوژی برای جمع آوری اطلاعات در مورد سلامت بیماران و پیش بینی وضعیت سلامت در آینده نزدیک استفاده می کند و راهکار مناسب برای مواجهه با  بیماری را ارایه می دهد. این شرکت در سال قبل موفق شد تا نشان افتخار خلاق ترین شرکت فعال در دنیای سلامت GE را از آن خود کند زیرا پلت فرم معرفی شده توسط آن از طریق اپلیکیشن های موبایل قابل استفاده است و کارایی وسیعی دارد.
 
ضرورت توسعه فعالیت استارت آپ‌ها در بخش سلامت
 
دنیای سلامت نیازمند بهره گیری از آخرین تکنولوژی های و نوآوری‌ها است و حضور استارت آپ‌ها در این عرصه می تواند کمک بزرگی به بهبود وضعیت سلامت مردم در دنیا بکند. در ماه‌های اخیر ده‌ها کنفرانس در سراسر دنیا برگزار شد تا در مورد ضرورت توسعه استفاده از تکنولوژی دردنیای سلامت صحبت شود.
 
نکته مورد تاکید در تمامی کنفرانس ها نیاز روز افزون دنیای سلامت به خلاقیت و بهره گیری از تکنولوژی های روز  دنیا بود. سیستم هایی از قبیل ارایه کیت های آزمایشی درب منازل و دریافت نمونه ها از طریق شرکت ارایه دهنده خدمات اجرا شده است اما در سال‌های گذشته ارزیابی جواب آزمایش ها و ملاقات با پزشک به صورت آنلاین و دریافت نسخه به صورت آنلاین هم رواج پیدا کرده است که با استقبال زیادی به خصوص از طرف سالمندان و بیماران خاص روبه‌رو شده
است.
 
کوین لایت یکی از تحلیل گران حوزه سلامت در این مورد می گوید:  از حوزه هایی که مدام در حال تغییر است و فعالان آن باید همیشه به روز باشند، حوزه سلامت است.  مشکلات سلامتی مردم با توجه به وضعیت زندگی آنها و شرایط دنیایی که در آن ساکن هستیم تغییر می کند و روش‌های درمانی هم باید تغییر کند. به همین دلیل است که نوآوری در این حوزه بیش از دیگر حوزه ها اهمیت دارد.
 
وی ادامه داد: باید در نظر داشت که در دنیا امروزی نیازها با سرعت زیادی در حال تغییر است و فرصتهای زیادی برای  نوآوری  در حوزه سلامت وجود دارد. در سالهای اخیر تجهیزات و تکنولوژی های زیادی ایجاد شد تا به بیماران کمک کند تا با کمترین اضطراب دوره بیماریشان را طی کنند اما هنوز تا حل شدن مشکلات این حوزه راه درازی در پیش است.
 
 اخیرا شماری از استارت آپ‌ها در حوزه سلامت بسیار فعال شدند اما استارت آپ‌های  Neuroflow  و Becarelink   از پیشگامان در حوزه سلامت هستند و خدماتی که ارایه داده اند با استقبال بسیاری روبه‌رو شده است. این دو پلت فرم دیجیتال خدماتی را به بیماران ارایه می دهند که پیش‌تر وجود نداشت.
 
به عنوان مثال Becarelink یک پلت فرم هوش مصنوعی پیش‌گو ایجاد کرده است و به بیمار امکان می‌دهد تا هر لحظه ازوضعیت سلامتش آگاه شود . کارکرد اصلی این پلت فرم برای زمانی است که پزشکان نمی توانند با بیماران خود در تماس باشند یا ازوضعیت سلامتشان با خبر شوند.
 
در سال‌های اخیر با توجه به افزایش سطح آگاهی مردم و تلاش انها برای حفظ سلامت ، نیروی های خلاق و تحصیل کرده بسیاری اقدام به ارایه خدمات تازه و نوین کرده اند . به طور مثال یکی از جدید ترین نوآوری ها  توسط شرکت Astarte medical  ایجاد شد که نرم افزاری با نام NICUtrition ایجاد کرد تا داده های ضروری در مورد سلامت دستگاه گوارش فرد را جمع آوری کند و  از این طریق پیشنهادهای تغذیه ای  متناسب با شرایط فرد را در اختیار او قرار دهد. این نرم افزار برای ۱۰۰۰ روز اول زتدگی نوزادان استفاده می شود و خانواده هایی که به تازگی صاحب فرزند شده اند از آن استقبال بسیاری کرده اند.
 
 
کد مطلب : ۴۰۸۹
نام شما

آدرس ايميل شما