۲
۲

نقطه روشن امید برای بیماران "تباهی لکه زرد"

تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۵
کد مطلب : ۳۷۶
نقطه روشن امید برای بیماران "تباهی لکه زرد"
سالم خبر: شرکت دارو سازی  Clearside Biomedical Inc   اعلام کرد که داروی جدید این شرکت برای درمان بیماری لکه زرد چشم (‌دژنراسیون ماکولا) در آزمایش های بالینی خود به نتایج امید بخشی دست یافته است.

به گزارش سالم خبر ، این بیماری شایع ترین دلیل علت کوری در افراد سالمند است که موجب تخریب ماکولا یا لکه زرد چشم
می شود. ماکولا که بخش حساس به نور شبکیه و مسوول دید مستقیم است در کارهایی مانند خواندن و رانندگی مورد نیاز است.

شرکت کلیرساید بایومدیکال درباره داروی جدید خود؛ اظهار داشته است که 47 درصد از بیمارانی که  تحت درمان قرار گرفته اند ، با تزریق داروی  CLS-TA suprachoroidal ، در مقایسه با 16 درصد از بیمارانی که  تحت درمان با داروی پلاکتی بودند ، توانستند 15 حرف را تشخیص دهند. اعلام خبر داروی جدید توانست افزایش  54.1 درصدی سود این شرکت در بازار های بورس را به همراه داشته باشد.

این شرکت همچنین افزود: بازاریابی و فروش این دارو در در سه ماهه ی چهارم  امسال در ایالات متحده آغاز خواهد شد.

این دارو در بیماران مبتلا به تباهی لکه زرد همراه با التهاب بخشی از چشم که به عنوان  یوئیت نیز شناخته می شود ، مورد استفاده قرار می گیرد. این درحالیست که این بیماری تا چندی پیش درمان قطعی نداشت ولی درمان‌هایی برای جلوگیری از پیشرفت بیماری بکار گرفته می شد.
تباهی لکه زرد  که باعث تجمع مایع در بخشی از چشم که به عنوان ماکولا یا بخش زرد چشم نیز شناخنه می شود ، باعث کم بینی و حتی نابینایی فرد می شود .

تباهی لکه زرد در افراد بالای ۶۵ سال شایعتر بوده و زنان بیشتر به این بیماری مبتلا می‌شوند. اکثر موارد این بیماری با افزایش سن بوجود می‌آیند. این بیماری می‌تواند عارضه بعضی داروها نیز باشد. همچنین به نظر می‌رسد ارث نیز در ابتلا به این بیماری نقش داشته باشد.

تباهی لکه زرد می‌تواند سبب کاهش دید تدریجی یا ناگهانی شود. اگر خطوط مستقیم را موجدار می‌بینید، دیدتان تار است، یا لکه‌های تیره در مرکز دید خود می‌بینید احتمال دارد که دچار علائم اولیه دژنراسیون ماکولا شده باشید. در بسیاری موارد قبل از اینکه بیمار دچار علائم شود چشم پزشک علائم اولیه بیماری را در معاینه تشخیص می‌دهد. این کار معمولاً از طریق تست میدان بینایی صورت می‌گیرد. در دژنرسانس ماکولا دید مرکزی مختل شده و بیمار در مرکز دید خود لکه‌ای سیاه می‌بیند.

سابقه خانوادگی، مصرف سیگار، فشار خون بالا، دوربینی و چاقی ازعواملی است که شانس ابتلا به بیماری را افزایش می‌دهد
 
 
کد مطلب : ۳۷۶
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
من از این موضوع بی اطلاع بودم
Iran, Islamic Republic of
اطلاعی از این بیماری نداشتم