۰

درآمد بیش از انتظار سانوفی در فصل آخر سال ۲۰۱۷

تاریخ انتشار :
يکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۱
کد مطلب : ۳۵۰
درآمد بیش از انتظار سانوفی در فصل آخر سال ۲۰۱۷
سالم خبر: سانوفی یکی از بزرگترین شرکت های داروسازی در دنیا است که در روز گذشته گزارش مالی فصل آخر سال ۲۰۱۷ را منتشر کرد.
 براساس این گزارش در فصل آخر سال گذشته این شرکت داروسازی ۸.۷ میلیارد یورو از فروش انواع محصولاتش درآمد کسب کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲ درصد کاهش داشته است. در فصل آخر سال ۲۰۱۶ میلادی، این شرکت داروسازی  توانست درآمدی معادل ۸.۹ میلیارد یورو از فروش محصولاتش کسب کند. این شرکت داروسازی علاوه بر تولید انواع داروها و واکسن‌ها به تولید فراورده های  بهداشتی هم  مشغول است و به همین  دلیل است که می تواند نیاز گروه های مختلف مصرف کننده را تامین کند.
 
نکته جالب این است که در فصل آخر سال گذشته عملکرد مالی این شرکت بیش از انتظارات تحلیل گران بوده است که از نظر مقامات اجرایی سانوفی به دلیل سیاست گذاری های درست و مدیریت اصولی محقق شد. پیش بینی شده بود در این فصل سود هر سهم سانوفی در بازار سهام برابر با ۰.۹۶یورو باشد در حالیکه ۱.۰۷ یورو بوده است . انتظار می رفت در این فصل درآمد این شرکت از فروش  انواع محصولاتش برابر با ۸.۵ میلیارد یورو باشد که به مرز ۸.۷ میلیارد یورو ارتقا یافت.
 
وضعیت سودآوری این شرکت چگونه بود؟
 
در فصل آخر سال ۲۰۱۷ میلادی،سود خالص شرکت سانوفی به ۶۷.۸ درصد تقلیل پیدا کرد در حالی که در فصل آخر سال قبل از ان این شرکت سودی معادل ۷۰.۲ درصد  کسب کرد.دلیل کاهش سود خالص این شرکت داروسازی را می توان در افزایش هزینه های تولید آنها دید.در فصل آخر سال قبل  سود خالص این شرکت برابر با ۱.۳ میلیارد یورو بوددر حالیکه در فصل آخر سال ۲۰۱۶ به رقم ۱.۶ میلیارد یورو رسید.
 
 شرکت های داروسازی به تدریج گزارش های مالی سال قبل را ارایه می دهند و مطالعه این گزارش ها می تواند تصویری از وضعیت اقتصادی آنها و توانایی های انها در مطالعه و تحقیق  برای تولید داروهای جدید را نشان دهد.
 
نمودار: درآمد  فصلی شرکت داروسازی سانوفی (میلیارد یورو)

 
 
کد مطلب : ۳۵۰
برچسب ها
سانوفی
نام شما

آدرس ايميل شما