۰
طی جدیدترین مطالعه در سال 2018 مشخص شد:

شاخص دسترسی به دارو در کدام شرکت‌های داروسازی جهان بالاتر است؟

اولین و اصلی‌ترین فاکتور انتخاب شرکت برتر در این زمینه؛نظام مدیریتی شرکت و نحوه اداره آن است که روی سیاست گذاری‌ها تاثیر بسزایی داشته است
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۳
کد مطلب : ۳۰۳۴
شاخص دسترسی به دارو در کدام شرکت‌های داروسازی جهان بالاتر است؟
سالم خبر: کشور ما در تحریم است اما یکی از معضلات امروز جهان قیمت بالای دارو و در دسترس نبودن شماری از داروها در مناطق  مختلف جهان است.
 
به گزارش سالم خبر به همین دلیل هر سال شاخصی تحت عنوان شاخص دسترسی به  دارو محاسبه می شود که وضعیت شرکت‌های مختلف داروسازی را از این نظر مورد بررسی قرار می دهد. مطالعات اخیر نشان داده است  توسعه سرمایه گذاری در بخش تحقیق و  توسعه در کشورهای مختلف، ارایه حق تولید داروها به شرکت‌های دیگر و در نهایت وارد شدن دولتها به مساله قیمت گذاری و تلاش برای کاهش قیمت داروها در کشورهای مختلف باعث شده است تا دسترسی مردم به دارو افزایش پیدا کند.
 
شاخص سال ۲۰۱۸ در مورد دسترسی به دارو نشان داده است که صنعت داروسازی موفقیت های بسیاری در جهت
افزایش میزان دسترسی مردم به داروهای مختلف بدست آورده است و به هدف خود نزدیک تر شده است. برای ارزیابی شرکتها از نظر میزان دسترسی مردم به محصولات آنها، شاخصی محاسبه شده است که بین صفر تا ۵ است  و فاکتورهای مختلفی برای تهیه این شاخص مد نظر قرار گرفته است . اولین و اصلی ترین فاکتور نظام مدیریتی شرکت و نحوه اداره آن است که روی سیاست گذاریهای شرکت تاثیر بسزایی دارد .
 
دومین مساله  میزان سرمایه گذاری در بخش تحقیق و توسعه است. هر چه میزان سرمایه گذاری یک شرکت در این بخش بالاتر باشد ، محصولات بهتر و با کیفیت بالاتری به بازار عرضه می کند که با استقبال بهتری در بازار هم مواجه خواهد شد.

 

 طبق بررسی های انجام شده شرکت گلاسکو اسمیت کلاین بالاترین میزان سرمایه گذاری در بخش
تحقیق و توسعه را داشته است. از دیگر فاکتورهای مهم در تهیه شاخص می  توان به قیمت گذاری، ظرفیت تولید، داشتن حق انحصاری تولید داروی و در نهایت میزان کمک های  داروی شرکت به کشورها و مناطق نیازمند را می توان اشاره کرد . تمامی این فاکتورها در افزایش سطح دسترسی به یک دارو در دنیا اهمیت دارد.
 
طبق گزارش اخیر منتشر شده در این زمینه شرکت  گلاکسو اسمیت کلاین اولین جایگاه را از نظر میزان دسترسی مردم به داروهای  تولیدی خود دارد  و  شاخص محاسبه شده برای این شرکت برابر با ۴.۰۱ است. این شرکت در سال گذشته هم جایگاه نخست را داشته است.
 
دومین شرکت در رده بندی ارایه شده شرکت نوارتیس است که  نسبت به سال قبل یک پله ترقی کرده است و شرکت جانسون و جانسون با یک پله افت جایگاه نسبت
به سال قبل توانست جایگاه سوم را در سال ۲۰۱۸ از ان خود کند.
 
شرکت Merck در رده بندی سال جاری جایگاه چهارم را داشت و این جایگاه نسبت به سال قبل تغییری نکرد اما شرکت داروسازی تاکدا که امسال پنجمین شرکت دنیا از نظر میزان دسترسی مردم به داروهای تولیدی  آن است ، نسبت به سال قبل با ارتقای ۱۰ رتبه ای روبه رو شده است. در سال ۲۰۱۷ میلادی این شرکت داروسازی از نظر میزان دسترسی به  دارو جایگاه ۱۵ را به خود اختصاص داده بود اما در سال جاری جایگاه پنجم را دارد.
 
شرکتهای Novo Nordisk ، سانوفی، ایسایی، استرا زنکا و روش به ترتیب جایگاه ششم تا دهم این فهرست را از آن خود کرده اند.
شرکت فایزر در این رده بندی جایگاه یازدهم را دارد که نسبت به سال ۲۰۱۷ میلادی سه پله ارتقای جایگاه داشته است.
 
کد مطلب : ۳۰۳۴
نام شما

آدرس ايميل شما